© 2024 solvo B.V.

Hulp gevraagt. strabisme ?

Hallo, Ik ben 19 jaar en begon me zo een 8 maanden geleden zorgen te maken om mijn ogen. Zomaar uit het niets begon ik namelijk last te krijgeven van: - onscherp zien - bij het slapen (trillende oogleden wanneer ik ze sluit) - hoofdpijn - dubbel zien/met schaduw zien van en alleen bij letters en schrift Na een consultatie bij de oogarts, stelde deze astigmatisme vast. Na het aanschaffen van torische lenzen verdewenen de bovenmermelde klachten. Maar sinds mijn zicht achteruit is gegaan begin ik ook het gedacht te krijgen dat ik strabisme aan het ontwikkelen ben. De oogarts zei van niet, toch twijfel ik hier aan. Heb namelijk het gevoel dat mijn beweging van de ogen meer beperkt geworden is. Bij rechts en links kijken zie ik mijn neusrug, dit is me voorheen nooit opgevallen. Het tegelijk rond draaien van beide ogen lukt ook niet meer goed, en regelmatig krijg ik te kampen met een raar pijn scheutje. meestal is dit in het rechter oog, en lijkt het beetje door te trekken tot in de borst. Kan dit ? Zenuw trekjes heb ik nu ook meer dan voorheen. dit blijft niet even aanhouden, meestal 1 tot 2 achtereenvolgende zenuwtrekjes en het stopt. Dit ook weer meestal bij het rechteroog. Nu kan het dat strabisme op 19 jarige leeftijd zo maar ineens opduikt? Is dat dan aan één oog of beide ? Hoewel mijn ogen op beina exact de zelfde positie in mijn oogkassen staan, naar mijn menig te kort naar de neus. Heb al veel mensen gevraagt of ik scheel zie, deze zeggen telkens dat ik het me inbeeld. Daarom kom ik om onpartijdige raad vragen. Maar stel dat ik het me echt alleen maar inbeeld, kan het dan ook psychologisch zijn ? Als ik eerlijk mag zijn is mijn angst om strabisme te krijgen groot. hierdoor ben ik er ook constant mee bezig. De laatste tijd, sta ik wel 10 keer per dag mijn ogen te controleren in de spiegel. Wat ik wel nog wil melden is dat ik als 7 jarige normaal een bril moest dragen. deze heb ik nooit gedragen gehad ook was er spraken van een lui oog aan het linkeroog in kleine maten. Mijn linker oog is dan ook beetje kleiner dan het rechtse. Dit is nooit behandeld geweest, ook niet met pleisters. Mijn stand van mijn ogen is altijd normaal geweest. tot dan die 6 maanden geleden mijn zicht begon af te nemen. Ik hoop dat iemand mij meer raad/advies kan brengen


Strabisme kan volgens mij op latere leeftijd ontstaan. Je schrijft dat je een lui oog hebt, volgens mij kan het wel strabisme zijn.(maar ben geen arts) Oogarts zegt van niet, misschien kan je een second opinion aanvragen. Ben vorig jaar zelf 3x geopereerd aan ogen voor strabisme. In jeugd al eerder, ze kunnen veel momenteel. Succes met wat je gaat ondernemen

label.Geplaatst op 2009-03-27 08:55:28

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren