© 2024 solvo B.V.

Hulp nodig bij oogvirus

hoi, Ik heb al een hele poos erge last van een brandend oog en net het gevoel alsof er een zandkorrel in je oog zit. Nou zei mijn huisarts dat het aan een oogvirusje lag en dat dat wel effe kan duren voordat dat weg gaat. Ik kreeg er helemaal niks voor verder. Een aantal maanden later ging het een stuk beter en ik voelde niet veel meer. Maar iedere keer wanneer ik een boek lees (op de pc) of zelfs een stripboek (ook op de pc) dan werd ik heel moe. Ik kreeg te horen dat het aan het scherm lag (CRT) dus door aanschaf van een tft scherm is dat opgelost. Maar nou is het opeens weer terug heel erg en nu kan ik niet meer lezen want dan krijg ik een ontzettend brandend oog. Echt dan kan ik bijna niks meer. Dus ik ben naar de huisarts gegaan en die zegt dat het weg was. Dus ik dacht nou dan zal het wel over zijn. Dezelfde avond ga ik na lange tijd weer lezen en weer ontzettend brandend oog. Dus ik ben maar vroeg gaan slapen maar toen ik wakker werd had ik het nog lichtjes. Nou heb ik dus weer gebeld en de huisarts zei dat het weg was maar dat het gevoelig is. Nou was mijn vraag. Is het waar dat het nog effe duurt nadat het over is om wat met je ogen te doen? Of denken jullie dat het wat ergers is? Alvast heel erg bedankt. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. P.S. ik heb na het lezen ook vaak hoofdpijn.


Ik heb ook zoiets gehad. Wat bij mij hielp: lauwe gewone thee (een paar druppeltjes, geen vruchten- of kruiden)thee. Het was een tip van mijn oogarts. Het verzacht dat akelige gevoel. Het kan zijn dat je automartisch ook een allergie heb gekregen voor het een of ander (ik bijv. voor lindenbloesem en koolzaad). Niets aan te doen, behalve een drupje thee.In het algemeen gaan de oorspronkelijke klachten wel over, bij mij duurde het zeker een jaar en ik heb zeker een half jaar helemaal niet kunnen lezen.

label.Geplaatst op 2007-08-19 10:16:52

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren