© 2024 solvo B.V.

Iris laat los na klap op het oog met een stok

Hoi Mijn zoon heeft laatst een stok tegen zijn hoofd en oog gekregen.Bij eerste onderzoek door een oogarts werd geconstateerd dat tot achter in zijn oog ernstige beschadigingen waren door de klap.Het is nu ongeveer 3 weken geleden dat het gebeurd is en hij is regelmatig onder controle van dezelfde oogarts.Prima oogarts trouwens.Nu is zijn iris gescheurd onderaan en als je in zijn oog kijkt zie je een halve zwarte maan.Zijn pupil is daardoor scheef getrokken.De oogarts wil nog niet opereren wat ik kan begrijpen omdat het nog zo kort geleden is.Mijn vraag is: Kan dit weer netjes vastgezet worden of wordt het oog erger i.v.m. hechtingen of zo.Zijn zicht is nog 50 procent maar kan de komende maanden nog verbeteren omdat het oog zich nog aan het herstellen is.Het zicht was 25 procent.Ik vraag dit even op dit forum omdat ik graag veel informatie wil hebben over dit probleem en omdat er misschien mensen zijn die dit zelf of in de familie hebben meegemaakt.Het gaat dus over iris loslating na een klap op het oog van een stok en niet door een erfelijke afwijking. Alvast mijn hartelijke dank als u reageerd op mijn vraag. Groetjes van Marry


mijn zoontje kreeg vorige week een elastiek zoeen spin voor achter op de fiets in zijn oog.hij kreeg hierdoor een bloeding in en achter zijn oog. hij heeft inderdaad ook een halve zwarte maan in zijn oog gehad alleen weet ik nog weinig wat hij allemaal mankeerd. hij ziet erg weinig op dit moment en krijgt waarschijnlijk een nieuwe lens omdat hij door die klap nu staar heeft. dat van die maan kwam zo bekend voor dat ik nu waarschijnlijk ook weet wat er onhanden met hem is. wat mij bij hem wel opvalt is dat de maan heel langzaam wegtrekt. geluk hoop ik .

label.Geplaatst op 2007-08-23 22:22:48

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren