© 2024 solvo B.V.

Iristransplantatie?

Hallo, In dec.2005 ben ik aan staar geopereerd aan mijn linkeroog.Na de operatie zag ik echter dubbel en de oorzaak bleek te zijn dat mijn pupil niet in het midden zat (geboorteafwijking) waardoor ik langs de kunstlens keek.Ik had -13 en nu -2 dus dat was natuurlijk wel super.Het probleem moest opgelost worden en mijn pupil zou in het midden gezet worden.Vier weken geleden is dit dus mislukt ivm een te zwakke iris welke wegscheurde tijdens de operatie.Oplossing:nieuwe iris.Dit staat nu te gebeuren op 25 april en ben hier erg onzeker over.Is er iemand die hier ervaring mee heeft of hier meer vanaf weet?Waar ik ook zoek of info vandaan probeer te halen, ik kan er niets over vinden.Ook mijn arts is er erg onduidelijk over en uitstel kan ook niet omdat anders mijn lens inkapselt.Wie kan mij meer info geven??? Gr. Sam


Je iris is niets anders dan het zwarte ronde gat wat je ziet in je ogen als je in de spiegel kijkt. Hens een gat en geen materiaal.

label.Geplaatst op 2006-04-12 14:31:34


Dit is helaas niet juist,je pupil bevindt zich in het midden van de iris(het gekleurde gedeelte). Hoe het zit met transplantatie daarvan?geen idee,heb er nog nooit van gehoord.

label.Geplaatst op 2006-04-12 14:55:37


Heel goed nurse! Juist je iris is het gekleurde gedeelte. Transplantatie? Ook nooit van gehoord.

label.Geplaatst op 2006-04-13 08:02:28


Ik heb gisteren wederom met mijn arts contact gehad, en het volgende gaat er gebeuren. Ik krijg een gedeeltelijke kunst iris (gekleurde deel), een stukje hiervan wordt over mijn pupil geplaatst, waardoor ik niet langs de kunstlens heen kijk en niet meer dubbel zal zien.Ik krijg helaas wel een kleurverschil , maar dat is niet anders. De reden dat er niks over bekend is , is omdat het ook een operatie is die niet veel voorkomt.

label.Geplaatst op 2006-04-13 10:03:38

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren