© 2024 solvo B.V.

Iritis (Regenboogvliesontsteking)

Ik heb als meer dan 30 jaar Iritis en ben 25 jaar geleden geopereerd aan staar aan mijn linkeroog. Hierdoor heb ik uiteindelijk glaucoom gekregen. Door een gigantische hoge druk van 40 moet ik waarschijnlijk geopereerd worden om een afvoertransplantatie te laten plaatsen. Wie heeft dit ook gehad? Graag hoor ik wat ervaringen.


ik heb aan beide ogen een staaroperatie gehad en tijdens de tweede operatie voor mijn linker oog is er vanwege glaucoom ook een soort overloopventiel geplaatst om bij hele hoge druk te lekken. ik heb sinds een maand een nieuwe oogarts en die constateerde dat het middel dat ik had voor de glaucoom niet meer voldoende werkte (te hoge druk nu weer) en heeft me een nieuw medicijn (andere druppels) voorgeschreven.

label.Geplaatst op 2007-07-12 22:33:03


hallo ik ben 30 jaar en heb 7 jaar geleden een staaroperatie aan het rechteroog gehad en 5 jaar gelden aan het linkeroog en tegelijkertijd ook een opening voor de hoge druk het is mij goed bevallen en de druk bij het linkeroog is nu nog steeds goed terwijl ik voor het rechteroog nog steeds oogdruppels gebruik voor de hoge druk

label.Geplaatst op 2007-08-22 09:33:36


in mijn praktijk heb ik vele patienten gezien met dit soort operatie. Met een oogdruk die niet reageert op medicatie is dit zeker een aanrader.

label.Geplaatst op 2007-08-30 16:14:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren