© 2024 solvo B.V.

Keratoconus

Ik wil graag in contact komen met mensen die ook de oogziekte keratoconus hebben om ervaringen uit te wisselen. Wie heeft dit ook en wat is eraan gedaan?


Hai Ken, Ik heb sinds een jaar of 4 Keratoconus en loop daar de laatste tijd behoorlijk tegenaan. Ik heb tot vorig jaar in beide ogen contactlenzen gedragen, maar mijn linker oog ging niet zo lekker dus ik besloot ernaar te laten kijken. Besloten werd door mijn oogarts van het OZR dat ik geen lens meer mocht dragen en dat ik een hoornvliestransplantatie moest ondergaan. Hier zit nu het probleem. Ik heb alles TE gelaten over me heen laten gaan en niet goed doorgevraagd. A.s. donderdag zou de operatie plaatsvinden, maar ik heb het afgeblazen. De reden is dat ik het gevoel heb dat er meer na- dan voordelen aan kleven. Van de wal in de sloot belanden dus. Ik ben ook nog eens super allergisch en dat maakt het lekker interessant voor mijn oogarts. Ze wilde mij eigenlijk al vanaf het begin aan de zware ciclosporine hebben, maar ik werk zelf in het LUMC en heb dit afgeketst. In plaats daarvan heb ik Protopic zalf gebruikt wat mijn ook prima hielp bij het verdragen van mijn lenzen en zeker minder schadelijk. Kortom, het verhaal is nog veel langer, maar ik heb dus geen vertrouwen in mijn oogarts en weet nu niet zo goed meer wat ik moet. Via het Internet kwam ik op de site van het Nederlands Instituut voor Innovatieve oogchirurgie terecht waar 2 verschillende soorten transplantaties worden genoemd die o.a. in het AMC worden toegepast. Mijn oogarts heeft het hier nooit over gehad terwijl deze beide technieken veel minder kans op problemen geven, wat bij haar techniek (perforatie) wel aan de orde is. je begrijpt dat ik dus een second opinion wil en me momenteel alles behalve prettig voel. Tenslotte hebben wij toch een probleem wat niet zomaar op te lossen is. Ik heb het er erg moeilijk mee en zou best eens van gedachten willen wisselen. Ik hoop dat je spoedig zult reageren. Groetjes Harma (mijn echte naam)

label.Geplaatst op 2005-02-14 11:50:24


Hoi, Jammer dat ik niets meer van je hoor, ik zou erg graag ervaringen uitwisselen zeker omdat ik voor een belangrijke beslissing sta nl. wel/niet transplanteren. Ik zou erg veel aan jouw ervaringen kunnen hebben, maar op e.o.a. manier loopt dit niet goed. Laat in ieder geval even weten of je nu wel of geen contact wil, tenslotte zitten we in dezelfde schuit wat betreft de keratoconus. Ik heb je trouwens ook al div. malen op je mailadres miranda.van.der.houwen@hetnet.nl gemaild, maar ook daar niets ontvangen. Laat even iets horen OK Harma

label.Geplaatst op 2005-02-16 12:43:18


Hallo Harma, Mij is de hoornvliestransplantatie ook tegengevallen. Zowel de ingreep (de nasleep ervan) als het resultaat. Mijn rechteroog moet ook nog, maar daar wil ik nog mee wachten. Misschien kunnen we beter even prive mailen. Mijn adres is: mirjam.van.der.houwen@hetnet.nl

label.Geplaatst op 2005-02-14 12:07:14


als je haar bericht even terugleest zie je dat in het email adres MIRJAM staat en geen MIRANDA.

label.Geplaatst op 2005-04-11 11:49:15

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren