© 2024 solvo B.V.

Kind 4 jaar littekens op hoornvlies door herpes virus en een lui oog/lichtschuw

Wie heeft ervaring met het herpes virus bij een kind Mijn zoon heeft een lui oog en daarna heeft hij het virus op zijn oog gekregen en daardoor littekens op het hoornvlies gekregen.Hierdoor is hij erg lichtschuw en heeft er in het dagelijksleven erg veel last van.Inmiddels is het virus al 3 keer in 4 maand teruggekomen.Wie heeft er ervaring mee en misschien goede tips.


ik ben 15 jaar maar heb sinds dat ik 3 jaar was een herpes virus op mn oog eht is zeer actief net asl bij uw zoon soms is het een tijdje goed daarna weer compleet mis. ik word als mn gezicht is uitgegroeid ook geopereerd aan een vernauwd/verstopt traanbuisje daar hebben ze alles al aan gedaan maar nix helpt ze kunnen nu nog nioet opereern dus ff wachten. ze denken als het traanbuisje weer open is dat et dan beter gaat met het herpesvirus dat hoop ik want ik zie nu al bijna nix meer met dat oog. sterkte met uw kind. groetjes timm

label.Geplaatst op 2009-06-27 17:57:12


Hoi mijn dochter van 7 heeft geen lui oog maar wel het virus. Heeft er in het dagelijks leven ook veel last van, loopt buiten altijd met een zonnebril op. Heeft ook littekenweefsel in haar zichtveld waar ze 'omheen' moet kijken. Welke medicijnen krijgt uw kind voorgeschreven? Mijn dochter gebruikt Acoclovir tabletten en zalf en FML oogdruppels. Als het niet actief is dan gebruikt ze de FML als onderhoudsdosering. Waar ik vooral tegen aanloop is de buitenwereld; die snappen niet dat ze de ene keer slechtziend is en de andere keer weer goed kan zien.

label.Geplaatst op 2009-11-15 11:50:59


Hallo, Ook ik wil graag reageren...al is het mischien al lang geleden dat u dit geplaatst heeft. Ik zelf (vrouw van 34 jaar) heb ook een groot litteken op mijn hoornvlies. Het hele centrum van mijn oog voor me pupil. En het is vreselijk. Je bent veel sneller moe doordat je gek van de beelden wordt. Daarbij is het met licht heel storend...en krijg ik zelfs hoofdpijn ervan. Ook ik loop in winkels met een zonnenbril op doordat de tl lampen ondraagelijk gewoon zijn. Ik vind het heel erg om te lezen dat u kind op zo'n jonge leeftijd hiermee moet handelen. Want onderschat het niet. Ik zelf kies niet voor hoornvliestransplantatie...doordat ik bang voor de gevolgen ben en niemand zekerheid kan bieden hierover. Het probleem hoe iedereen je aankijkt herken ik heel goed. Voor buitenstaanders is dit niet te begrijpen. Ik wil u en u kind heel veel sterkte wensen...u mag mij altijd mailen als u als moederzijnde nog vragen heeft hierover. Met vriendelijke groet, Barbara

label.Geplaatst op 2011-02-02 17:03:33

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren