© 2024 solvo B.V.

Lasek behandeling

Ik wil een lasek behandeling ondergaan,nou heb ik gehoord dat dit gekoper is in belgie. Dus wil het graag in belgie laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe is dat bevallen en bij wie? Sowieso ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen.


Hoi allemaal, Ik ben zelf een lasek behandeling ondergaan, Zo een klein verhaaltje, maar eerst. In belgie deze behandeling laten doen heb ik zelf niet gedaan, wel bijna laten doen. De bedragen zijn bij veel organisaties verschillend. Ik ben er achter gekomen na veel onderzoek dat de meest betrouwbare en de goedkoopste laser centrum in belgie het; Oog centrum Antwerpen is; http://www.zien.be/ Daar had ik bijna een afspraak gemaakt, totdat ik een ander adres in Nederland gehad had, het Eximer Laser Centrum nijmegen. http://www.excimerlasercentrum.nl/ hier deden ze het voor 1800,- euro per oog met de lasek methode. Bij andwerpen was voor de zelfde behandeling geloof ik 1500,-. Het lijkt goedkoper te zijn. Maar toen ik de voorwaarde las van bijde, Bij antwerpen wordt een laser behandeling gedaan onder de voorwaarde dat elke na behandeling ( mocht het resultaat niet goed zijn) zelf moet worden betaald. dat betekend weer 1500,- en die kans schat ik in op ongeveer 20%. Hoe het personeel daar is weet ik niet. Bij nijmegen kost het zoals ik al zij 1800,- inc. alle controle kosten, EN een eventuele nabehandeling! En daarbij kan ik binnen 3 jaar gratis terecht mocht de sterkte nog veranderen! En daatbij wordt de behandeling en vooronderzoek zorgvuldig uitgevoerd door een van de professors op het gebeid van oog laser behandelingen, deze prof werkt samen met vele ziekenhuizen, onderandere met het radbout ziekenhuis. En heeft de meeste ervaring ( doet het het langst) op gebeid van laseren. En ik kon zelfs op 1 dag het vooronderzoek en behandeling laten doen. En 2 ogen tegelijk. Wat heel makkelijk is vooral als je moet werken of naar school moet. Dan ben je zo min mogelijk tijd ziek. Daar heb ik ook de behandeling laten doen. Ik had zelf een sterkte van -1.75 en cylinder van 1.35 Ik heb nu, net 2 maanden geleden ongeveer een rest sterkte van 0.20 Ik zie weer perfect. En deze prof is heel vriendelijk en behulpzaam. Hij heeft het beste voort met zijn patienten, veel persoonlijker dan dat je in het zuikenhuis word geholpen vindt ik persoonlijk. Wat nergens bijna staat vermeld is dat je gegarandeerd de eerste 3 a 4 dagen veel pijn aan de ogen heb, je kan je ogen vrijwel niet opendoen, het kleinste beetje licht is al pijn, en als je je ogen draait voel je alsof er allemaal troep in je oog zit, net zand in je ogen. ( zeg men, ik heb nooit zand in mijn ogen zo erg gehad) Maar je zou het niet zeggen, maar opeens na de 4 a 5 dagen zie je perfect, dan gaat de pijn zeer snel weg. In die tijd heb ik ook veel verdovende oog druppels gebruikt. Nu het verhaaltje over de behandeling zelf; Als vooronderzoek werd onderandere voor mij persoonlijk een scan van mijn oof gemaakt, met de wavefront techniek, dit is een geavanceerde lasek methode, maar nog wel in zijn proeftijd. Dit apparaat meet de ablaties ( of zoiets ) van het oog, dit zijn mini afwijkingen aan het oppervlak van het oog dat vooral bij nachtzicht kleine afwijkingen optreden, bv. extreme ster vorming bij donker autorijden van koplampen. En licht halo's. Ik wilde het beste voor mijn ogen en wilde eens kijken wat mijn ablaties waren, in een grafiek en een kleurenschema kon ik zelf zien wat de uitslag was, na uitleg bleek dat ik vrijwel geen ablaties had, dus eigelijk onnodig. En het kon overigens ook niet omdat dit in een testfase zat en nog niet voor zulke hooge cylinder afwijkingen was bedoeld. En ik had grote pupillen wat ook lastig zou worden. De behandingen zelf; Eerst werden mijn ogen verdooft. Daarna met een stift stipjes op mijn oog getekend. Ik ging liggen in het laser apparaat, Mijn oog werd goed schoon gemaakt met alcohol, of zoiets? En er worden een soort van ooglit openhou metalen dingentjes gebruikt. Ik moest alleen omhoog kijken. Er werd een apparaatje op mijn oog geplaats om het flapje van mijn oog te halen. Het zag er een beetje vreemd uit, maar voelde niets. Een grote circel op mijn oog zag ik alleen. Toen telde het laser apparaat af en dat was voor de tijd van het loslaten van het lapje geloof ik en doen werd het flapje van het oog langsaam omgeklapt. Toen zag ik enorm wazig, maar ik kon wel een rood knipperend lampje zien. Dat was niet de laser, maar daar moest ik in kijken om mijn oog in de goede positie te houden. De laser zelf zal ik niet. Toen hoorde je de laser behandeling beginnen. Je moet rustig proberen te blijven kijken naar het rode lampje. Je hoort een opkomend geluid en dan snel hard geknetter en je schikt in het begin even van de reactie dan beweeg je wel iets, niet erg want het laser apparaat trackt continu je oog, dus de laser draait met je oog mee. Je ruik ook een branderig luchtje van het weefsel. Naa ongeveer 40 a 60 sec is het laseren gedaan en word het flapje weer terug gelegt, en een tijdelijke lens in gedaan voor de bescherming. En dan het andere oof het zelfde. Als er iemand bij je is ( wat ik wel zou aanraden ) kan die persoon alles in de behandel kamer volgen op een minitor is dan je oog te zien. Jammer dat ik zelf het niet opgenomen heb op VHS. Maar ik ben weer degene die het van heeel dichtbij heb gezien. Zodra je klaar bent en van de tafel af mag kun je redelijk zien, ongeveer vergelijkbaar met -6 voor mijn gevoel dan, ik zie schimmen. Dan mag je eigelijk meteen naar huis, op de voorwaarde dat je niet aan je ogen komt, en rustig aan doet. Je moet ook een sterke zonnebril meenemen, want je kan dan niet goed tegen de zon. Ik heb een lasbril genomen, ziet er niet uit maar werkt heel goed. Je heb de eerste 15 a 25 min nergens last van, maar dan begint het. Je voeld het gaan tintelen en prikken in je ogen, net of je heel moe bent. En dan word het steeds erger tot ongeveer 1 uur is het het ergst. Je kan je ogen niet meer ogen doen, heel gevoelig voor licht. Met je ogen dicht heb je heel (redelijk) veel pijn ( vindt ik ). En dat heb je dan nog wel 15 uur. En dan word het iets minder, wel te doen. Maar zorg wel dat je meteen verdovende oogdruppels in huis heb en niet dat je ze nog moet gaan halen. En die doe je met veel moeite in, want je kan je ogen nouwlijks opendoen. Verder de eerste nacht vrijwel niet kunnen slapen. En ondertussen al 24 uur zonder iets te hebben gezien. Dus wijze les, neem meteen na de behandeling 3 a 4 pijnstillers in zodat je de pijn zo min mogelijk is. En als je thuis bent meteen oogdrupels. Ik had maar 1 asprientje ingenomen van het laser centrum, als ik het had geweten had ik er wel meer ingenomen. Snacht probeerder ik voorzichtig mijn ogen open te doen, dan was het niet zo licht. Er scheen door een keir een klein beetje maanlicht mijn kamer in en ik zag alles alsof het licht was, wel grappig. Na 4 dagen moest de bescherm lens eruit en dat lukte best wel aardig, ik droeg daarvoor toch lenzen. Maar wat ik niet had gedacht werd mijn oog wel wat gevoeliger toen ik de lens uit dee, dus aanrader, laat de lens er een dagje langer inzitten, dat mocht ook, maar ik vond de lens iritand. Ik dacht dat de pijn dan minder zou worden. Maar dus niet. Na ongeveer 4 a 5 dagen heb je geen pijn meer aan je ogen en kun je langsaam weer proberen met licht te kijken. En nu een maand of 2 verder heb ik nergens last meer van ik moet alleen nog een maand 1 keer per dag oogdruppels druppelen tegen lit teken weefsel. Als er verder nog vragen zijn, mail me gerust, E-mail mhensbergen@chello.nl

label.Geplaatst op 2003-09-24 21:47:58


Hallo, Vraag waarom kies je voor lasek? Een lasik behandeling is veel minder belastend! (minderpijn en sneller herstel) Zelf heb ik bij eye-q-vision http://eyeqvision.fol.nl/ in Amstelveen en in Portugal (Lagoa) afgelopen jaar een lasik behandeling gehad. Hoe e.e.a. is gegaan heb ik op mijn website gezet http://lasik.tk/ Groetjes, Henk

label.Geplaatst op 2004-01-02 11:40:39


Hoi, Ik kan maar een ding hierover zeggen: niet doen, ik heb het laten doen voor 4100 euro in een bekend ziekenhuis en het resutaat is een verslechtering van 40% van mijn gezichtsvermogen, anderhalf jaar geleden laten doen en dan moet je nagaan dat ik GOD op mijn blote knieen dank dat ik dit en elk geval nog heb, kan je nagaan hoe slecht het na de behandeling was. Groetjes Leonar ps. ik ga hier niet verder over mailen, het maakt mij verder niets uit wat jij of een ander hier mee doet.

label.Geplaatst op 2004-08-03 19:35:06


Henk / Jitske, jullie website werkt niet ... Ben wel benieuwd naar de ervaringen, ben mezelf ook aan het orienteren op een operatie.

label.Geplaatst op 2004-01-07 21:56:30

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren