© 2024 solvo B.V.

Last van licht en zwarte draden rechter oog door toxo plasmose

Bij mij is 10 jaar geleden toxoplasmose geconstateerd waarbij het onmgeveer 4x actief is geweest. En de laste keer maart 2005 is er een gedeelte van mijn zenuwen beschadigd. Dit betekend dat ik nu een jensen-like papil heb met een duidelijke zenuwelaagvermindering met een grote uitval in het bovenste gezichtsveld. Tevens heb ik een milde lekkage in het papil. Doordat de zenuwen is aangetast heb ik last van enorme zwarte vlekken in mijn oog en in oogzieknhuis te Rottedam waar ik een second opinion had zeggen dat daar eigenlijk weinig aan is te doen.En inderdaag een Vitrecome is een oplossing maar dan is gebleken uit onderzoek dat je binnen nu en een jaar Staar kan krijgen. Tevens heb ik erg veel last van te fel licht gekregen waardoor ik eigenlijk constant met een zonnebril loop maar ook mee moet werken. Er schijnt een lens te zijn die kan meekleuren heeft iemand daar ervaring mee. Ik wordt hier zo ongelooflijk moe van dat mijn linker oog nu ook zwarte vlekken gaat krijgen terwijl mijn linker oog die\\\"gezond\\\" is. Heeft iemand dezelfde klachten of weet iemand waar ik eventueel naar toe kan graag want ik weet het niet meer. Ik werk met een pc de hele dag voor mijn werk en ik ben echt uitgeteld als ik thuis kom.


Probeer het in Leuven bij Dr Stalmans. Ze zijn daar veel beter dan in Rotterdam.

label.Geplaatst op 2005-07-30 16:20:25


Ik ben niet zo zeer voor om in eerste instantie een operatie te gaan doen in Leuven omdat daar gewoon de risico's te groot voor zijn. Maar ben eigenlijk benieuwd naar hulpmiddelen bijv. een mee kleurende bril of lens zodat je minder moe wordt. Weet je daar iets meer van?

label.Geplaatst op 2005-07-30 18:30:48


Ook ik ben erg benieuwd naar hulpmiddelen beschreven in dit onderwerp. Ik heb dan wel geen toxoplasmose maar een moedervlek in mijn oog. Ik heb ook veel last van het licht en mijn computerbeeldscherm Ik wens je veel sterkte met alles.

label.Geplaatst op 2005-08-02 14:05:33


Ik heb volgende wek weer een afspraak in het oogziekenhuis te Rotterdam waarbij ik alles ga bespreken. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. gr sandra

label.Geplaatst op 2005-08-02 19:37:34


Dat zou erg fijn zijn. Sinds 1 week heb ik steeds meer last van het licht en inspannend kijken. Ik heb pas een afspraak in september bij dr.Baarsma. Ik heb het idee dat de moedervlek in mijn oog groeit en dat ik daarom last heb met kijken. Ik wens je veel succes volgende week en hoop dat er wat uitkomt. Silvia.

label.Geplaatst op 2005-08-03 08:35:43


Ik heb gelukkig al mijn vragen kunnen stellen en echt iets eraan doen kunnen ze niet meerl. Ik krijg wel een jaarlijkse controle en er is een kleuren lens voorgeschreven( bruin) zodat het licht ongeveer 35 % wegneemt. En de floaters daar wordt ik nog steeds turenluurs vcan maar goed ik moet het in de gaten houden en ochten ze erger worden moet ik direct terugkomen want dat kan betekenen dat de toxo plasmose wederom actief is. Ben jij al in Rotterdam geweest? gr sandra

label.Geplaatst op 2005-09-13 20:56:00


Hoi Sandra, Ik ben inmiddels bij een vervangend arts geweest. Er is wederom goed naar mijn oog gekeken en deze arts zag niets bijzonders. Hij opperde (heel voorzichtig) dat het ook met stress te maken kan hebben. Dat kan wel kloppen want als ik me erg druk maak dan verergert het. Maar ja, draai de knop maar eens om. Dat gaat niet altijd. Ik heb zoveel mogelijk mijn zonnebril op en hou de jaloezieen een beetje dicht. Verder kon hij ook geen ideeen aandragen hoe ik dit ongemak kan verminderen. Ik moet 30 september weer bij mijn eigen oogarts terugkomen en misschien dat daar wat uitkomt. Succes, Silvia.

label.Geplaatst op 2005-09-14 10:36:04

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren