© 2024 solvo B.V.

Linker oog -7 rechter oog perfect

hallo, vandaag zijn we met onze dochter van bijna 4 jaar na de oogheelkunde geweest voor een oogtest op aanraden van consultatieburo kregen we de uitslag linker oog -7 rechter oog perfect. maar wie kan wij hier meer over vertellen ik had hier namelijk nog nooit van gehoord dat 1 oog zn sterke afwijking heeft en andere oog geheel niks. je kan verder absoluut niks aan haar merken niet klungelen of misgrijpen alles gaat goed zelfs op schooltjes hadden ze niks vernomen. ook niet scheel kijken of dergelijker?! ik was aan het google geslagen want we moeten pas over een maand weer terug komen maar kon eigenlijk niks vinden en ja je maakt je toch wel zorgen en kwam op deze site en dacht laat ik eens een berichtje achter laten misschien zijn er mensen die mij meer hier over kunnen vertellen ik ben dus helemaal in thuis in de wereld van brillen want ik zelf wel heb is dat ik met mn ene oog dichtbij goed kan zien en andere ver weg maar dit gezamelijk geeft beeld en heb daar in dus nooit een belemmering gevonden. alvast bedankt voor het lezen van dit bericht en als u mij informatie zou kunnen geven zou ik het heel fijn vinden.


Ik heb het zelf ook. Het is een vorm van een lui oog. Het betekend dat de spier achter het oog niet op spanning is, slap dus. Misschien bestaat er nog een mogelijkheid dat je dochter een bril krijgt en dat haar goede oog afgeplakt wordt om zo het slechte oog nog weer te verbeteren. Hier zijn ze bij mij helaas te laat achter gekomen. Ook aan mij was niks te merken, dat het ene oog slechter was dan de andere. Heb het jaren lang zonder bril afgekund, maar 5 jaar geleden (ben nu 22) lukte het niet meer. Kreeg toen een bril met alleen het beste oog op sterkte. TOt ik een keer bij een andere opticien kwam. Deze vertelde mij dat het "misschien"ook mogelijk was om beide ogen op sterkte te krijgen. De eerste week zie je veel dubbel en grijp je overal naast. Maar ben er nu aan gewend en heb nog nooit zo "mooi" kunnen kijken. Kan eindelijk 3d zien.

label.Geplaatst op 2010-02-04 08:42:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren