© 2024 solvo B.V.

\"Lui\" oog, hulp nodig!

Hallo allemaal, Ik (21 jaar) ben geboren met een lui oog en ben hier op jonge leeftijd aan geopereerd. Operatie was heel erg goed gegaan want hierna nauwelijks meer problemen gehad. Tot ik sinds 2 jaar last kreeg van wazig zien en overgevoeligheid voor licht. Ik ben langs de opticien gegaan en die heeft me een bril (links +0,5 , rechts 0). Dit maakte al een duidelijk verschil. Vervolgens ben ik toen naar de optometrist geweest die me vertelde dat ik moest oefenen met scheelkijken. Ondertussen kan ik goed scheel kijken maar het is nauwelijks wat verbeterd. Ook zijn mijn ogen gedruppeld en vervolgens gemeten, waarbij ik links een afwijking had van +1,5 en rechts van 0. Desondanks wil de oogarts niet dat ik een bril of lens neem die m\'n linkeroog ook tot 0 corrigeert. Volgens hem zou het ervoor zorgen dat het oog luier wordt omdat het geen moeite hoeft te doen om te focussen. Dit bericht krijg ik nu al 1,5 jaar. Ik twijfel ernstig over deze raad. Zoals ik al zei helpt de bril (die maar 0,5 corrigeert) al redelijk goed. Ook wanneer ik m\'n rechter (goede) afplak en vervolgens weer met beide ogen kijk is mijn zicht waziger dan voorheen. Naar mijn mening komt dit omdat m\'n linker oog dan weer vol meedoet maar door het verschil in sterkte krijg ik dan nog waziger beeld. Ik denk dat ik met een lens die ervoor zorgt dat m\'n linker oog tot 0 gecorrigeerd wordt weer beter kan zien. Het is niet zo dat ik echt heel erg wazig zie, maar het kost gewoon moeite om scherp te zien (kentekens lezen etc.) Graag hoor ik reacties van jullie over wat ik nu moet doen, ik ga sowieso een second opinion aavragen zodat ik naar het Oogziekenhuis Rotterdam kan. Groetjes, Gerard


Gerard, inderdaad, vraag een SO aan bij Rotterdam ! Wij lopen nu ruim 2 jaar met ons dochtertje daar en het voelt als thuis komen voor wat betreft alle info op oogheelkunde. Een betere tip kan ik je niet geven ! Margo

label.Geplaatst op 2008-10-23 11:16:19

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren