© 2024 solvo B.V.

Macula degeneratie

Mijn broer is bijna aan een oog blind, hij ziet een grote zwarte vlek en alles is krom. Nu begint het ook al aan het andere oog. De arts constanteerde de oogziekte Macula-Degeneratie. Wie heeft ook deze klacht of weet hier meer van? Mijn broer is bang en weet niet wat hem staat te wachten. Is er mischien nog hoop dat hij niet blind wordt in korte tijd? Ik hoop dat er iemand is die me raad geeft...gr marjo


http://www.mdvereniging.nl op deze site is hier meer over te vinden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

label.Geplaatst op 2005-07-05 21:22:26


http://www.mdvereniging.nl op deze site is hier meer over te vinden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

label.Geplaatst op 2005-07-05 21:22:32


Het blijft mij verbazen dat mensen vragen stellen aan leken, terwijl het toch de oogarts is die hierop een verstandig antwoord weet te geven. Geen vertrouwen in uw oogarts? Ga voor een second opinion naar een ander. Herman

label.Geplaatst op 2005-07-06 16:54:18


Dit verbaast mij in het geheel niet gezien de toestand in de Nederlandse gezondheidszorg met lange wachtlijsten, geen persoonlijke aandacht, laat staan ruimte voor het stellen van vragen. Mijn persoonlijke ervaring met oogartsen is ronduit bedroevend. Zonder het stellen van enige vragen, beginnen ze met hun routinecontrole en als er niets gevonden wordt, sta je zonder enige toelichting een paar minuten later weer op straat. Nee het verbaast mij dan ook niets dat mensen trachten antwoorden te vinden op internet.

label.Geplaatst op 2005-07-07 16:28:11


U heeft dan inderdaad een bedroevende ervaring opgedaan. In mijn jarenlange contacten met oogartsen te Den Haag en Leiden trof ik steeds iemand die de tijd nam en er blijk van gaf over de nodige vakmanschap te beschikken. Het lijkt mij dat uw ervaring niet standaard is voor de oogheelkunde. Herman

label.Geplaatst op 2005-07-07 16:46:21