© 2024 solvo B.V.

Macula pucker

Na een staaroperatie aan mijn rechteroog bleek ik de kwaal macula pucker te hebben. Rechte lijnen gaan golfen en ronde vormen worden min of meer ovaal.Een operatie is mogelijk, maar ik zou graag weten of iemand deze kwaal heeft en wat eraan gedaan is. Sinds 29 november 2006 weet ik alles over deze kwaal omdat na onderzoek is gebleken dat operatief ingrijpen noodzakelijk is om verslechtering van het zicht te voorkomen. Of de operatie op 11 december 2006 zal slagen zal ik alsnog berichten. Ik heb de operatie ondergaan en die valt erg mee. Mijn kwaal is nog niet verholpen, maar verbetering is er wel en een verdere verbetering zal pas over maanden volgens de oogarts mogelijk zijn.


Mijn linkeroog heeft Macula Pucker en geeft hinderlijke neerwaartse vervorming van alle horizontale lijnen, precies in het zichtveld. Mijn oogarts heeft me geadviseerd er niets aan te laten doen, omdat een operatie meer schade kan opleveren, dan het zicht van nu, waar overigens wel mee te leven valt. Wens je succes om het probleem mentaal geen probleem te laten worden, DCJ

label.Geplaatst op 2006-10-16 18:26:07


Op 9 aug.a.s wordt ik geopareerd aan macula pucker. Kan iemand die deze operatie ook heeft ondergaan mij vertellen,over de narcose en de resultaten van de operatie.

label.Geplaatst op 2007-07-29 13:31:41

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren