© 2024 solvo B.V.

Maculagat

Sinds begin januari heb ik in mijn rechteroog een maculagat. Het oog kan geopereerd worden, maar ik ben bang voor de bijwerkingen: infectie, netvliesloslating, staar. Kan iemand mij over zijn/haar ervaringen vertellen? De beslissing is moeilijk, ik weet wat ik heb, niet wat ik krijg.... (ook al hoornvliestransplantaties gehad en last van vertroebeld glasvocht) alvast bedankt voor het reageren, Irea


Vorige week vrijdag ben ik geopereerd aan een maculagat in mijn linkeroog. De operatie viel honderd procent mee. Ik heb niets gevoeld zelfs niet dat ik verdoofd werd. Na het wakker worden was ik goed wakkeer en had geen pijn. In mijn linker oog zag ik een soort bibberende bel. Maar nu: 10 dagen lang 6 x een uur per dag met je hoofd naar beneden zitten. Het is nu inmiddels vrijdag een week erna en het is me hard meegevallen ik zit dit mailtje te tikken in buktijd zoals ik het noem en met wat creativiteit kun je van alles doen met je hoofd naar beneden. Met slapen een tennisbal op mijn rug gebonden om rugligging te voorkomen . De bel is inmiddels zo gezakt dat ik er overheen kan kijken Het zicht lijkt beter geworden maar daar is nu nog niet zoveel van te van te zeggen.

label.Geplaatst op 2009-01-16 11:12:48

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren