© 2024 solvo B.V.

Mouches vollantes

Wie kan mij helpen? Ik heb sinds 10 jaar deze dingen in mijn ogen en ik word er helemaal gek van. Mijn gedrag en alles is veranderd. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik voel me niet goed en kan bijna nergens meer van genieten. Wat moet ik doen? Er is hoop in Oostenrijk heb ik gelezen. Men zegt tegen me: leer er mee leven zeggen. Dat kan ik niet. Zelfs mmijn vrouw is al bij me weg omdat ik niet meer te genieten ben. Ze was elke dag bang met wat voor bui ik weer naar huis zou komen.


In jouw geval zou ik er wat aan laten doen, inderdaad, in Oostenrijk, of Leuven, dan maar. Toch, heb ik het gevoel dat je je instelling kan verbeteren, probeer alles wat je nog aan positiviteit in je hebt te vergaren en uit te delen, dan valt je handicap soms mee. Ik heb ook mouches volantes, dat is heel vervelend, vooral die grote vlek, maar als ik mijn ogen dicht doe snachts, dan heb ik nergens meer last van. Dat was wel anders met dat geluid in mijn rechteroor, dat was pas echt afzien... 12 jaar lang heb ik dat gehad, maar ik ben toch niet chagrijnig geworden...

label.Geplaatst op 2005-01-22 00:47:28


Ik heb sinds ruim een week een 'mouche volante' in mijn rechteroog. Het ding is plotseling van de ene op de andere dag mijn leven binnengedrongen. Het vreemde is dat ik pas 26 ben, en de dokter zei dat dit verschijnsel eerder bij mensen op latere leeftijd zich voordoet. Ik word er echt helemaal gek van overdag, ik moet voor mijn werk veel lezen en het ding irriteert me mateloos, zelfs zo erg dat ik me niet goed kan concentreren en er zelfs hoofdpijn van krijg. Ik weet niet hoe lang ik dit kan volhouden, maar als ik andere berichten op dit forum lees, dan word ik er ook niet veel wijzer van. Mijn vraag aan alle anderen die iets over mouches volantes weten is: - gaat deze ooit over? - zo ja, hoelang kan dat duren? - zo niet, wordt het met de tijd minder?

label.Geplaatst op 2005-02-16 14:39:45


Hallo Wim, Ik heb ca 2 jaar ook last van deze vertroebelingen. Het is inderdaad geen pretje. Ik heb ook nog eens de pech dat het \"goede oog \" een lui oog is, dus daar zie ik dus bijna niets mee. Aan het goede oog heb ik deze vertroebelingen. Vooral zomers is het \" zwaar kloten \" Zoals jij je voelt kan ik me goed voorstellen. Zo was mijn gevoel ook in het begin toen ik deze vertroebelingen kreeg. je moet proberen dit op een 2e plan te zetten. Ik heb sinds die tijd mijn afleiding gevonden in hardlopen. Ik kan je zeggen dat is geweldig. Je vooelt je lichamelijk en geestelijk heel goed zodat ik niet meer zo bezig ben met deze handicap. Misschien is het ook wat voor jou. Is echt aan te raden. Je voelt je een heel ander mens. STERKTE !! Theo

label.Geplaatst op 2005-04-24 15:15:48


Ik snap wat je bedoeld over dit verschijnsel in het oog. Het is niet zo heel verwonderlijk dat je het op jongere leeftijd al hebt gekregen. Ik heb het gekregen toen ik 20 jaar was (ben nu 24 jaar) Bij mij komt het omdat ik bijziend ben (dus een - sterkte heb) Toen ik 20 jaar was zag ik ze voor het eerst...de jaren erna zijn ze geloof ik wel wat minder geworden (tenminste kan me niet herinneren dat ik er veel hinder van had alleen in het begin maar dit kwam omdat er toen een ontsteking bij zat.) Afgelopen september had ik erge bijholteontsteking en toen was het weer erger...ben toen naar de oogarts gegaan en die zei ook dat het waarschijnlijk erger was geworden door de bijholteontsteking en teveel stress. Ik merk nu dat het weer een stuk minder is geworden ik zie ze nog wel maar probeer er minder op te letten en dan stoort het je echt ook niet zo erg...maak je er niet te veel zorgen over want dit werkt alleen maar tegen je...Er wordt wel gezegt dat ze ook weer kunnen verdwijnen als ze op een andere plaats gaan zitten in het oog zodat je ze niet meer ziet... dit heeft mijn oogarts wel bevestigt. Als je de hele dag met dat oog bezig bent zie je ook alleen maar die vlek. Sterkte ermee en denk eraan 1 is niet zo erg...er zijn mensen met veel meer draadjes en vlekjes (ikke ook) groetjes

label.Geplaatst op 2005-02-17 13:40:24

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren