© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating

Hoi allemaal, Ik ben een meid van 24 en heb twee jaar geleden een netvliesloslating gehad. Van de één op de andere dag was het zicht in mijn rechteroog grotendeels verdwenen. Ik moest met spoed geopereerd worden en heb nu een sillecone bandje om mijn oog en een kussentje om alles op zijn plek te houden. Vorig jaar ben ik ook gelaserd omdat ik veel last had van lichtflitsen. Nu zie ik met mijn rechteroog nog maar 10% en heb ik nog dagelijks last van flitsen. De artsen kunnen niets voor mij meer doen, ik moet er maar mee leven aldus hun. Naast dit probleem heb ik dagelijks te kampen met vermoeidheid, echt extreem moe om acht uur (als ik geluk heb is het negen uur) is mijn dag voorbij en lig ik uitgeteld op de bank. Nu probeer ik vroeg te slapen en niet mijn dag vol te plannen, dus vaak is er alleen plek voor werken.Ik ben juf en werk met kleuters opzich al een zware baan, maar ik twijfel of ik dit wel kan blijven doen? Ik wil ook wel eens iets kunnen doen na mijn werk of gezellig zijn thuis i.p.v alleen maar moe. Hoe moet ik met deze vermoeidheid omgaan? Iemand die ervaring heeft? Of tips? Alvast bedankt Johanna


hoi, jou verhaal is precies hetzelfde als bij mij! ik ben ook 2 jaar geleden met spoed geopereerd aan me netvlies aan me rechter oog net als jij een bandje ect. Nu verleden week zaterdag gelasert aan een gaatje in me linker oog wat bij toeval is ondekt omdat ik last heb van me silicone bandje in me rechter oog. Ik had geen symtomen in me linker oog nu jammer genoeg wel want door het laseren heb ik gelvorming en zie ik ook flitsen erg irri :-( 9 maart op controle hoop dat alle goed is. Ben nu 23 jaar en ben als de dood voor herhaling misschien dat jij met mij in contact wil komen? groetjes kleintje1981

label.Geplaatst op 2005-02-28 14:52:33


hallo, Ik ben ook nog steeds onder behandeling en wordt binnekort nogmaals geopereerd.(ablatio) Waar ik me goed bij voel is wat te ontspannen en afleiding te zoeken in iets wat je leuk vindt. Positief naar de toekomst kijken hoewel dit niet altijd meevalt. groet, Bert

label.Geplaatst op 2005-03-22 21:41:28

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren