© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating

Hallo, graag wil ik mijn verhaal even kwijt en tevens de vraag of iemand hier al eens mee te maken heeft gehad en wat dan het verloop en de behandeling is geweest. Mijn zoon van 24 kreeg 2 dagen voordat hij naar Curacao ging (5 maande stage lopen) een netvliesloslating. Hij werd meteen de volgende dag geopereerd. De operatie bestond uit het plaatsen van een cerclage bandje. Het herstel verliep moeizaam maar na 3 weken vonden de artsen dat hij alsnog naar Curacao kon gaan. Na 2 weken werd hij smorgens wakker met het oogwit voor de helft helemaal rood. De oogarts daar dacht dat hij te veel inspanning had verricht en daardoor een adertje zou zijn gesprongen. Hij zou ipv 2 maal nu weer 4 maal per dag pred forte druppelen en na 3 weken terug komen. Na drie weken was de oogarts heel verbaast, want het rode oog had al weg moeten zijn maar het was zelfs erger geworden. Hij heeft nu Naphcon druppels gekregen en moet over 3 weken terug. Ook zei de oogarts daar dat waarschijnlijk het oogbandje te strak zat!! Is het niet gevaarlijk dat dat bandje te strak zit en moet hij niet opnieuw geopereerd worden of wat dan ook??. Ben natuurlijk bezorgd daar hij zo ver weg zit! Alvast bedankt voor een reactie. Loela

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren