© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating/dubbelzien

Hoi,ik ben pas geopereerd aan een netvliesloslating gelukkig kan ik alles weer zien,alleen zie ik dubbel is dit normaal of biet de arts gaf mij geen antwoord hier opik ben 54jaar speelt de leeftijd soms een rol hier in wie kan mij dit vertellen


Wat slordig dat je arts geen antwoord gaf op je vraag over dubbelzien... Ik neem aan dat dat de oogarts was? Het kan zeker dat je na een netvliesloslating-opratie dubbel ziet. Er zijn verschillende operaties geloof ik, maar daarbij maken ze ook wel eens de oogspieren los (tijdelijk). Als die weer teruggezet worden dan kan het zijn dat ze ietsje verschoven zijn. Hierdoor kunnen de ogen dan ten opzichte van elkaar iets "uit balans" (om het zo maar even te noemen) raken, waardoor iemand kan gaan dubbel zien. Probeer de dubbele beelden te negeren, ga er dus in elk geval niet op zitten letten! En maak een afspraak bij de oogarts, vertel over het dubbelzien en dan denk ik dat de oogarts je doorstuurt naar de orthoptist. Als de operatie nog niet zo lang geleden is gebeurd dan kan het misschien ook wel zijn dat het even tijd nodig heeft en kan het misschien nog wat verbeteren, maar als je t idee hebt dat t niet echt veranderd is het misschien toch handiger om naar de oogarts te gaan en het probleem voor te leggen! Want dubbelzien is hinderlijk en kan ook lastig zijn met bv autorijden enzo.

label.Geplaatst op 2003-08-28 15:59:49


Hoi Michello, Ik ben de Jolly van een paar vragen naar beneden en ik ben 43 jaar. Ik ben dus begin juni geopereerd. Ik heb na de operatie ook een poos dubbel gezien. Dit ging heel langzaam beter. Ik schat dat het na een week of 2-3 over was. Ik heb nu, na bijna 3 maanden, weer 100% zicht, met de juiste sterkte brilglazen. Mijn oog is er wel flink op achteruit gegaan, van min 6 naar min 8,5 met een lekkere cilinder. Ook heb ik nog steeds een zwarte vlek in mijn oog die niet verdwijnt, maar ook niet hindert. Hij schiet wat heen en weer als ik mijn oog beweeg of knipper. Ik ben nog steeds voorzichtig met het oog, ik probeer er niet in te wrijven en ik pas op dat ik niet te moe wordt. Ook met sporten doe ik het wat rustiger aan. Sterkte ermee, Jolly

label.Geplaatst op 2003-08-29 14:57:33

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren