© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating en gewoon leven

Hoi, ik ben pas geopereerd aan een netvliesloslating en gelukkig kan ik alles weer zien. Volgens de arts mag ik alles al weer gaan doen, maar volgens de verpleegsters in het ziekenhuis moest ik voorlopig heel rustig aan doen. Zoals, half jaar niet sporten, niet computeren, halve dagen werken, etc. De reacties uit mijn omgeving zijn ook voornamenlijk \"rustig aan doen\". Kan iemand mij zeggen wat jullie ervaringen zijn op dit gebied?


Ik heb geen ervaring met deze operatie. maar ik vind het wel vreemd dat de behandelend arts zegt dat je alles mag doen en dat een verpleegkundige dit dus in twijfel trekt. Een arts lijkt mij toch deskundiger dan een verpleegkundige. Voor alle zekerheid zou ik toch contact opnemen met je arts en je twijfel aan hem/haar voorleggen.

label.Geplaatst op 2003-06-18 11:04:20


neem eens een kijkje op www.oogheelkunde.org

label.Geplaatst op 2003-06-25 15:31:07


Hallo, gelukkig dat je weer alles kunt zien. Ik ben 10 jaar geleden geopereerd aan een netvliesloslating en mijn andere oog is alleen gelaserd. Ik heb ook het advies gekregen om het rustig aan te doen en dingen zoals aerobic, hardlopen e.d. te vermijden. Ik ben veel te blij dat alles weer is goedgekomen en doe dit dus ook niet meer. Sporten genoeg die minder belastend zijn voor de ogen.

label.Geplaatst op 2003-06-28 13:06:23