© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating niets aan te doen

Vorig jaar is bij mij een netvliesloslating geconstateerd. Als eerste ben ik bij de opticien geweest, die verwees mij door naar de oogarts. Hij verwees mij vervolgens weer door naar een oogarts in het AMC. De arts in het AMC vertelde dat er niets aan te doen was omdat het waarschijnlijk al een paar jaar zo was. Na een aantal maanden wilde ik toch een second opinion, ik ben 23 jaar en dus nog niet eraan toe om met 1 oog blind te zijn. De second opinion heb ik bij het Oogziekenhuis in Rotterdam gehad. De oogarts daar vertelde dat een operatie wel mogelijk was, zicht werd nooit meer beter, mogelijke complicaties na operatie enz enz. Als ik er niets aan laat doen is de kans op staar groter. Momenteel zit er nog een kwart van het stuk vast, gelukkig het buitenste deel zodat ik aan de buitenkant nog wat zie, vooral handig met auto rijden. De oogarts weet niet wat de kans is dat het laatste stukje loslaat. Ook is niet duidelijk of het netvlies aan mijn andere oog ook kan loslaten. Kortom, ik weet dus niet hoe ik die netvliesloslating gekregen heb. Ook ben ik er nog niet uit wat ik zal doen, operatie of niet. Wie kan mij helpen? Eegje


hoi bij mij is dus ook een netvliesloslating geconstateerd. ben inmiddels 2 x geopereerd en merk toch al wat herstel. maar ik heb er zeker een half jaar tot een jaar mee rondgelopen en toch had ik iets van 80% kans op herstel. zou idd zonde zijn als je met 23 jr al blind aan 1 oog bent. de operatie is mij 100 % meegevallen heb na die tijd ongeveer 2 dagen pijn gehad maar daarna word het wel dragelijk. als je nog vragen hebt ofzo dan hoor ik het wel groet, rene

label.Geplaatst op 2008-07-14 20:27:41


Hallo Eegje, Heb je al een beslissing genomen? Ik (23 jaar) ben zelf in oktober geopereerd in het Oogziekenhuis Rotterdam door dokter Van der Biesen voor netvliesloslating. Eerst werd maculadegeneratie vastgesteld, maar uiteindelijk was het dus erger. De operatie is me tegengevallen in de zin dat mijn zicht (vier weken nadien) slechter is dan dat het was. Het is me bekend dat dit nog maanden kan duren, maar ik heb er nu erg veel last van. Laat even een reactie achter.

label.Geplaatst op 2008-11-16 22:00:13


Beste Kleines, ik heb nog geen definitieve beslissing genomen, maar ik denk dat ik er niets aan laat doen. Ondertussen ben ik wel weer meerdere malen bij verschillende oogartsen geweest voro mijn andere oog. Hier zie ik een zwart streepje mee en ook het gezichtsveldonderzoek was niet goed tot drie keer aan toe. Door de MRI geweest, EEG enz. enz. uiteindelijk zonder bevredigend antwoord naar huis gestuurd, ze weten het niet. Het is gelukkig geen netvliesloslating. Ik denk niet dat ik me laat opereren aan mijn linkeroog, reden heb ik niet maar het is al zolang zo dat het denk ik ook niet zo'n zin heeft. Hoe lang had jij al een netvliesloslating voordat het werd geconstateerd? Gr. Eegje

label.Geplaatst op 2008-11-17 18:40:49


Hoi Eegje, Ik weet eigenlijk niet of ik al lang had. Het slechte oog is ook een lui oog wat pas ontdekt werd toen ik naar de oogarts ging. Mijn oog is na de operatie naar buiten gaan staan. Omdat ik daar steeds meer problemen mee krijg, ben ik aan het zoeken waar ik dat het beste recht kan laten zetten. Iemand ervaringen daarmee?

label.Geplaatst op 2009-05-07 15:43:06

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren