© 2024 solvo B.V.

Netvliesloslating.last van sterkteverschil

hallo, ik heb aan 1 oog een operatie aan m\\\'n netvlies gehad, deze is gelukkig geslaagd, alleen heb ik veel last van een onrustig beeld. dit komt door het grote verschil in sterkte van mijn ogen hierdoor ben ik vaak moe en heb regelmatig last van hoofdpijn. zijn er mensen die dit herkenen? laat iets van je horen aub. gr.conny


Hoi Conny, Ik weet niet hoe lang geleden je bent geopereerd. Het kan ook zo zijn dat je snel moe wordt omdat je nog last hebt van de naweeën van de narcose. Bij mij heeft dat toch wel een poos geduurd. Even over dat sterkteverschil. Bij mij zit er ook 2,5 sterkte tussen de ogen na de operatie, maar hier heb ik alleen maar last van als ik mijn bril of contactlenzen niet op/in heb. Dit is heel vervelend kijken. Ik weet niet of jij je al een nieuw glas hebt laten aanmeten? Ik heb 2 weken na mijn operatie een zo goedkoop mogelijk glas als noodoplossing in mijn bril laten zetten. Nu, na 4 maanden, ben ik weer aan contactlenzen begonnen. Maar ik merk toch wel dat mijn ogen sneller geïrriteerd zijn dan voor de operatie. Nou, sterkte met turen. Groetjes, Jolly

label.Geplaatst op 2003-10-26 19:30:30


hoi jolly, bedankt voor je reactie!ik ben 5 jaar geleden geopereerd tijdens de zwangerschap (6 mnd) van mijn 1e dochtertje voor mij was dit vooral spannend voor als ik moest gaan bevallen (persen) ik heb toen de eerste tijd zonder aangepaste bril rondgelopen zeer irritant trouwens. nu is de sterkte van mijn geopereerde rechteroog -5 en van mijn niet geopereerde oog -1,5.een verschil van 3,5 en mij is verteld dat als je ogen meer dan 3 sterktes verschil hebben je hersenen het niet aan kunnen een scherp beeld te vormen. het bevallen was absoluut geen probleem . wat zijn jou sterktes nu ? o ja ik las trouwens dat er meerdere technieken voor een correctie van een netvliesloslating zijn ik heb een bandje om mijn oog. gr. conny

label.Geplaatst op 2003-10-31 20:50:16

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren