© 2024 solvo B.V.

Netvliesoperatie....nu min 11.5 ! en 7.75- Te groot verschil?

Zoals velen netvlies operatie ondergaan ( losgelaten, 2 maanden geleden) Linkeroog nu min 11.5 en rechts 7.75 heb nu harde lenzen maar verschil is kennelijk te groot en zie dubbel. Zijn er mensen met ervaringen? Heb geen idee of dit op te vangen is...en zo ja: Hoe?


Ja, ik kan mij voorstellen dat je jouw bijnaam "(de) sigaar hebt genoemd.Of jouw complicatie na een netvlies operatie is te verhelpen met een prisma bril weet ik niet....maar je moet met spoed naar een orthoptiste toe...die kan dat precies vertellen. Dubbelzien is over het algemeen op te lossen met een prisma bril of door middel van monovision met lenzen. Dan kun je met je ene oog lezen en schakel je over naar je andere oog om veraf te kijken. Dan wordt er dus een normale lens aangemeten voor je "veraf "oog en een met een ondercorrectie voor je zg. leesoog. Je laat dan echter de oorspronkelijke samenwerking tussen je ogen los. Je hersenen moeten hier ongeveer een maand aan wennen. Ik wens je veel sterkte toe !! Afzender : nog stteds loens

label.Geplaatst op 2006-12-07 22:26:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren