© 2024 solvo B.V.

Niet goed kunnen zien na staar-operatie

bij mij (vrouw, 49) is afgelopen week in een oog staar verwijderd en nieuwe lens ingezet. Ik ben blij dat ik uit dat oog weer helder zie, maar ik zit met een probleem, mijn beide ogen werken niet meer samen, ben mijn hele leven al bijziend en de laatste jaren heb ik ook leesgedeelte in mij glazen. Nu kan ik niet met maar ook niet zonder bril. Ik heb al een vensterglas in mijn bril laten zetten, maar dit werkt ook niet. Ik weet niet wat ik moet doen, over ruim een week ofzo wil ik weer gaan werken, maar zo gaat het niet, wie heeft er voor mij tips hoe ik dit op kan lossen? groetjes didy


Hallo didy, Wat zegt de oogarts hiervan? Ik zou naar hem teruggaan en overleggen hoe nu verder. Laat je even horen hoe het is gegaan.

label.Geplaatst op 2004-03-09 08:50:11


ik heb sinds mijn staaroperaties prisma's in de brillenglazen omdat de beelden van links en rechts niet zo mooi over elkaar vielen en ik dus slecht beeld had. met de prisma's gaat het kijken prima.

label.Geplaatst op 2004-11-09 15:20:35


Hallo Didy IK ZIE DAT JOUW BERICHTJE VAN 2004 IS. HOE IS HET INMIDDELS GELOPEN.IK HEB OOK EEN STAAROPERATIE ONDERGAAN...MAAR OMDAT ANDERS HET VERSCHIL TE GROOT WAS TUSSEN BEIDE OGEN...ZIJN BEIDE OGEN GEOPEREERD. MISSCHIEN IS DIT INTUSSEN OOK MET JOU GEBEURD.

label.Geplaatst op 2008-01-31 16:54:37


Hoi Catharina, Wat aardig je reactie, ik loop nog onder controle bij de oogarts, want ik kreeg nog complicaties, a.s. vrijdag weer voor controle. Mijn probleem is ook het grote verschil tussen mijn beide ogen, het geopereerde oog is ongeveer -1 en mijn andere oog is -4, kan met geopereerde oog ver redelijk goed zien maar niet dichtbij en andere oog wel dichtbij maar niet ver,volgens mijn opticien is het een probleem om dit goed te krijgen met multifocaile glazen (heb ook leesgedeelte nodig). Ik word hier gek van, kan niet eens alleen de straat, laat staan dat ik kan gaan werken, geduld zegt men. Door die ogen kan ik niets, om wanhopig van te worden. groetjes didy

label.Geplaatst op 2004-03-10 22:36:34

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren