© 2024 solvo B.V.

Oog scherpstellen na lensinplantatie

ik heb nu twee jaar geleden een lensinplantatie gehad. na de operatie is mijn probleem: dat ik zwarte bliksem schichten zie, en het lezen gaat erg moeilijk nl. 3x p.dag vallen de letters naar rechts, dan kan het oog niet scherp stellen dit kan ongeveer 15 minuten tot een paar uur duren. mijn oogarts zegt dat het oogmigraine is, wie kan er mischien meer over vertellen en wat ik er tegen kan doen.


In 1989 werden er bij mij lenzen geimplanteerd met de mededeling dat die zo ongeveer 5 jaar goed zouden blijven zitten. Nu, inmiddels 15 jaar later werkt het nog steeds goed. Daarom denk ik dat het implanteren waarschijnlijk niet de oorzaak van uw klachten kan zijn. Herman

label.Geplaatst op 2004-07-29 12:44:05


bedankt hermanus voor u reactie, maar ik heb lensimplantatie en ze hebben mijn cilinder geopereerd ik ben één van de eerste die deze operatie is gedaan maar toch bedankt

label.Geplaatst op 2004-07-29 12:59:27


Nu maak je me toch erg nieuwgierig. Wanneer er bij jou lenzen zijn geimplanteerd, net als bij mij, dan zijn de oorspronkelijke lenzen meestal verwijderd. Je bent aan de cilinder geopereerd. Waar zit diecilinder? Ik ken wel een cilindrische afwijking die door de lens of bril wordt gecorrigeerd. Herman

label.Geplaatst op 2004-07-29 14:51:28


hoi hermanus ik ben in het begin van 2001 geopereerd, normaal zouden er lensen in gaan met fors cilinderafwijking.maar die afwijkende maat was niet voorradig dus de artsen hadden besloten om de cilinder operatief te verbetere en dan kon pas de lens er in gezet worden.er is een hele bijeenkomst geweest om deze techniek te zien, er waren oogartsen en opticiens uit het hele land om dit te zien. bij welk ziekenhuis ben jij geopereerd? lady in blue

label.Geplaatst op 2004-08-04 23:17:20


Hallo dear Lady, Mijn eerste operatie vond plaats in Den Haag, het oogziekenhuis. (thans onderdeel van leyenburg) Later werd ik enkele malen geopereerd door dokter Leonard. Dit is een Belgische arts die een dag in de week in het academisch ziekenhuis Leiden les gaf en opereerde. Prima arts, maar helaas nu met pensioen. Groet

label.Geplaatst op 2004-08-05 15:01:29

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren