© 2024 solvo B.V.

Oogbeven???

Hey mensen, Ik heb een vraag, in de hoop dat iemand dit herkent, nou ja, eigenlijk twee dingen, waar ik beide al anderhalf jaar last van heb, en waar geen dokter antwoord op heeft, behalve dan: zal wel niets zijn, en ben ook helemaal binnenstebuiten gekeerd, tot een MRI aan toe. 1. Ik zie, zeker tegen lichte oppervlakken (witte muren, strakblauwe licht), constant miniscule sterretjes, en dan niet het soort na een klap tegen het achterhoofd (zie ik ook weleens, maar enfin), maar echt miniscuul, net hele kleine witte en donkere wormpjes die heen en weer krioelen, en ik heb het dan echt over miljoenen (naar mijn idee)... Zwevertjes zijn het niet, heb ik weliswaar ook last van, maar die herken ik, die wormpjes zijn tientallen malen groter. 2. Eens in de zoveel tijd, vooral als ik verkouden ben, dan heb ik een paar weken lang last van iets heel bizars: als ik mijn hoofd, of eigenlijk mijn ogen, met een schok naar opzij beweeg, dan is het net alsof mijn hersens even nodig hebben om bij te stellen, een soort heel vaag flauwval-gevoel, wat soms gepaard gaat met wat getintel onder m\'n voetzolen en in m\'n vingers... Ja, ik weet hoe bizar het klinkt, geloof me... Ik hoop eigenlijk dat iemand hier dit herkent, en me misschien iets kan vertellen over wat het is, en, nog liever, wat ik er aan kan toe... Eerst raakte ik half in paniek als het weer eens gebeurde, nu is het vooral mega irritant... Kijk reikhalzend uit naar jullie reacties, en alvast bedankt!!! Greetz, Paul.


Hoi, Dat van die sterretjes herken ik wel een beetje denk ik. Sinds 8 jaar heb ik van de een op andere dag last van een soort sneeuwbeeld (zoals testbeeld op TV een beetje). Dit valt op als ik naar een witte achtergrond kijk of in het donker (daardoor zie ik ook minder in het donker omdat ik dan dat hele testgordijn zie zeg maar). Als ik naar de lucht kijk dan lijken ze wat meer gekleurd en verspringend te zijn. Op een amerikaanse site (forum, men wisselt daar ervaringen erover uit) wordt het beschreven als 'visual snow' of 'visual noise'. Oogartsen en neurologen weten er niet goed raad mee, bij de meeste van deze mensen was er niks voor hun klachten te vinden (bij mij ook niet. De oogarts zei wel dat ik veel last had van mouches volantes (zwevers/ floaters) maar dat zijn andere dingen als dat testbeeld zien). T schijnt vrij zeldzaam te zijn, maar je bent dus zeker niet de enige!! Meestal wordt het niet erger, maar helaas wordt het vaak niet minder. Bij sommige mensen is het wel weer weg gegaan dus er is hoop. Blind is nog niemand er van geworden zover ik weet gelukkig. Die site heet iets van pub89 of zoiets, weet niet meer precies...ergens hier op dit forum heb ik het er ook al over gehad, daar staat het geloof ik, in het topic 'ruis voor de ogen' geloof ik.

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:28:21


over je topictitel: ik heb soms dat mijn ogen dat mijn ogen lijken te trillen (doen ze niet geloof ik) want dan beweegt mn beeld ineens of het gaat buigen. Best eng soms.

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:44:15


Dat van dat trillen of buigen herken ik dan weer niet, heb verder nie echt last van me ogen, ja, als ik weer eens te lang naar me monitor heb zitten staren (wat vaak voorkomt, aangezien ik netwerkbeheerder ben)... Die site heb ik ook gevonden, een ezboard over die visual snow waar je het over had... Mijn huisarts zat me heel erg blanco aan te kijken toen ik het zei, en volgens de oogarts zag ook alles er prima uit... Typisch gevalletje van mee leren leven??? Nou, hoop nog steeds dat iemand een briljant idee heeft... Heb een tijdje acupunctuur gehad, en dat hielp af en toe nog weleens, alleen niet op lange termijn ze maar... Zoekt en gij zult vinden was het toch???

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:56:22


Tja dat gebuig en alles heeft verder weer niks met dat sneeuw zien te maken hoor geloof ik, dat staat gewoon los van elkaar. Maar omdat jouw topictitel 'oogbeven' was d8 ik laat ik daar ook nog wat over zeggen. Okee je hebt de site dus gevonden. Tja zoals je misschien daar gezien hebt is er gewoon niks te vinden bij de meesten door oogartsen en neurologen..dus toch een beetje een kwestie van 'mee leren leven' vrees ik. Je kan natuurlijk wel allerlei therapieen uitproberen om te kijken wat werkt.... Maar stel dat je nu in de alternatieve hoek gaat zoeken naar antwoorden ff een waarschuwing; je zal wellicht mensen tegenkomen die denken het antwoord voor je te hebben gevonden ('het ligt aan je nieren') en dan kom je daarna weer bij een ander en die zegt 'het ligt aan je lever'...vaak wordt je er niet wijzer op, maar bij toeval wil je nog wel eens iets vinden wat echt helpt. Hmm misschien moet ik maar es acupunctuur gaan doen dan, als dat tijdelijk kan helpen...;-)

label.Geplaatst op 2004-06-19 20:23:52


Trouwens nooit eraan gedacht dat je klachten kunnen komen door de computer/ computerstraling? Volgens mij zijn er op dat ezboard ook een aantal mensen bij wie hun klachten begonnen na lang of veelvuldig achter de PC zitten. In mijn geval gaat het trouwens niet op: mijn klachten begonnen toen ik 14 was en toen hadden we nog geen internet dus lang computeren deed ik nooit. Bij mij begonnen mijn klachten na het langdurig in een zonsverduistering staren....tja de zon is ook een vorm van straling, dus misschien dat de oorzaak gevonden moet worden in stralingsbronnen of zo....maar computers en zon is natuurlijk wel weer een heel verschillend soort straling (I pressume). Succes op je zoektocht en als je iets gevonden hebt, laat het weten!!! Ben zeer benieuwd....

label.Geplaatst op 2004-06-19 20:27:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren