© 2024 solvo B.V.

Ooginfarct

mijn moeder heeft vorige week een ooginfarct gehad. ik zou daar graag wat moor info over hebben kan iemand mij de weg wijzen daar naartoe. bijvoorbaat hartelijk dank


Hallo! Mijn moeder heeft een half jaar geleden een ooginfarct gehad. Hierbij is zij een kwart van haar gezichtsveld kwijtgeraakt in 1 van haar ogen. Alles is onderzocht en ze konden geen oorzaak vinden. Nu heeft ze 2 weken geleden in haar andere oog ook een infarct gehad. Hierbij is ze ook van dat oog een kwart van haar zicht kwijt. WE weten het nu echt niet meer. ZE is nu zo ontzettende bang dat ze helemaal blind word. WIe heeft er tips of raad?

label.Geplaatst op 2004-08-26 20:20:57


mijn vrouw 44 jaar, heeft met pinksteren een ooginfarct gehad, het zicht in één oog is bijna helemaal verdwenen. lezen en achter de computer werken is zeer lastig. voorlopig is er geen behandeling mogelijk. Wie heeft tips?

label.Geplaatst op 2005-05-26 04:13:22


Ik heb meer geluk gehad.Maandag 6 juni om 9.30 uur werd ik door een ooginfarct getroffen en was binnen 3 minuten blind aan het rechteroog. Huisarts gebeld en direct, binnen een half uur, behandeld met een vaatverwijder onder de tong. Na een half uur werd het zicht al beter en na een bezoek aan de oogarts, die de behandeling van de huisarts als reddend bestempelde,kon ik dezelfde avond al weer behoorlijk zien.Nu is het zaterdag en beschik ik gelukkig weer over 95% van mijn gezichtsvermogen.Chapeau voor zo een huisarts.

label.Geplaatst op 2005-06-11 11:51:35

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren