© 2024 solvo B.V.

Oogonsteking

Ik heb al een keer eerder een bericht op het forum geplaatst waarin ik vertelde dat ik nogal vaak last heb van rode ogen. Nu heb ik nog een probleem! Ik heb sinds een paar maanden bijna elke maand wel last van een ontstoken oog. Hij zit dan \'s ochtends helemaal vast geplakt. Is er nog iemand die dit wel eens heeft en weet wat ik kan doen.


Hallo Sandra! Ik heb je bericht gelezen, en het lijkt mij verstandig dat je naar de huisarts gaat (die je wellicht doorverwijst naar de oogarts) Ik wil je niet bang maken met het volgende verhaal, maar je er gewoon even op attent maken dat je daar NIET te lang mee moet wachten! MAP-DOT-FINGERPRINT-DYSTROFIE: Een vrij veel voorkomende dystrofie. Het oog is 's nachts relatief droger dan overdag, waardoor het ooglid aan het hoornvlies gaat kleven. Bij het opendoen van het oog, of bij het wrijven op een tere plek ontstaat een wondje. Bij deze vorm van dystrofie, ontwikkelen de tere plekjes zich vanzelf. Normaalgesproken is dit vrij pijnlijk, maar er is geeen sprake van vermindering van het gezichtsvermogen. De behandeling bestaat uit het voorkomen van het uitdrogen en vastkleven van het oog gedurende de nacht, bijvoorbeeld met het gebruik van een vette oogzalf gedurende de nacht op lange termijn. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de huisarts en laat maar ff weten wat hij/zij zei! :) gr. B.

label.Geplaatst op 2003-04-23 21:11:12


Hallo B, Bedankt voor je reactie! Dat vastplakken van de ogen komt meestal voor bij een oogontsteking dus dat is nog niet het ergste. Het ging mij er eigenlijk om dat ik het bijna elke maand wel een keer heb maar ik heb vorige week contact gehad met de assistente van mijn huisarts en die heeft nu geregeld dat ik een doorverwijzing heb gekregen voor de oogarts. Het zal nog wel een tijdje duren voor dat ik daar terecht kan maar de eerste stap is gemaakt! Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2003-04-28 16:45:27

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren