© 2024 solvo B.V.

Oogontsteking+blauw vlekje in oogwit

Eergister gaan kamperen met mn vriend en toen ik wakker werd in mijn tentje de volgende dag was mijn linkeroog wat ontstoken (rode adertjes, later die dag gele pussliertjes op je oog/ in ooghoek). Ben later op die dag ff beetje gaan liggen in mn tentje en toen ik mijn ogen opendeed daarna was het weer erger geworden (omdat het erger wordt bij mij als ik mn ogen een poosje dichthoud/ ga slapen). De volgende dag was het weer erger geworden en was ook mn rechteroog een beetje ontstoken. Nouja, enfin het is nu weer op zn retour geloof ik: geen pus meer en als je gewoon naar mn ogen kijkt valt niet meer op dat ze ontstoken zijn of zo, zien er niet rood meer uit, maar als ik mijn linkerooglid optil en mijn oog naar beneden draai zitten daar aan de bovenkant van mijn linkeroog (nog) meer adertjes dan voorheen en tussen die adertjes (omsloten door die adertjes zeg maar) een soort vlekjes: ze zijn iets blauwer dan het oogwit zelf. Ik vraag me nu af of die adertjes weer weggaan/ minder opvallend worden en of die vlekjes ook weer weggaan? Vraag me ook af hoe die blauwe vlekjes ontstaan, en of ze gevaarlijk zijn? En wat zorgt er eigenlijk voor dat je die adertjes ineens ziet of dat die er meer bijkomen? Ik heb verder wel vaker (eens in t halfjaar/ jaar) dat mijn ogen ontstoken raken, zomaar uit het niets. Hebben meer mensen hier last van? Een paar jaar terug merkte ik ineens op dat er in mijn rechteroog een blauw vlekje zat (omsloten door adertjes), later ook in mijn linkeroog een beetje maar niet zo erg als rechts. Ze zijn er ooit zomaar gekomen en ik heb ze nu (7 jaar later) nog steeds (daarom ook bang dat dit ontsierende blauwe vlekje niet meer weggaat wat ik er nu bij heb gekregen). Vroeger d8 ik dat die blauwe vlekjes inhielden dat mijn oog daar plaatselijk zuurstofgebrek leed Was bang dat er steeds meer van die vlekjes zouden komen en mijn oog zo langzaamaan geen zuurstof meer zou krijgen of zo hehe....maar dit zal het wel niet zijn neem ik aan Iemand die die blauwe (nouja niet superblauw maar gewoon wat \'blauwer\' dan je oogwit) vlekjes herkent?

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren