© 2024 solvo B.V.

Oogontsteking

Ik loop al 6 jaar met ontstoken ogen. Iedere oog arts constateerd weer een ander probleem. ik heb nl. blepharitus, bindvliesontsteking en droge ogen. In t begin van de dag zijn mn ogen vuurrood, en heb ik rare afscheiding aan mn oogleden. in de loop van de dag trekt dit wel weg maar s avonds komt de roodheid terug. Vanochtend zag ik ook voor t eerst 3 kleine bultjes op mn oogleden. Verder is er af en toen zanderig gevoel in de ogen Ik heb nu al zoveel kuren hehad met allerlei verschillende gels dat ik er volgens de oogarts mee moest stoppen (ivm vergroto oogboldruk ofzo) Ik hoop dat t ooit weg gaat want begin nu ook psychische problemen hierdoor te krijgen (depressief) en sociale problemen. Meer hierover in een andere post van my. Zijn meer mesnen met deze boven genoemde oogontstekingen. (blepharitus, droge ogen en bindvliesontsteking? Hebben de oogdruppelkuurs bij jullie wel geholpen? Groetjes..


Hallo Steez, Het meeste wat je hier beschrijft komt mij heel bekend voor. De afgelopen 3-4 jaar zijn er bij mij de volgende diagnoses gesteld: allergische conjuctivitis(bindvliesontsteking), blepharitis/meibomianitis en droge ogen(schirmer test 5,7). Het is allemaal begonnen met het te lang doorgaan met zachte contactlensen, waar ik allergische reacties op kreeg. Verder speelt mijn allergie voor de huisstofmijt ook een rol. De bultjes op/onder de oogleden en het zanderige gevoel herken ik ook terug. Ik heb al verschillende oogdruppels, dieeten, etc erop zitten. Sommige van deze druppels/ dieeten hebben zeker een positief effect, maar het is me nog niet geluk om er van af te komen. De zoektocht duurt dus voort... Mocht je meer informatie willen hebben over hoe ik ermee omga, laat dan een berichtje achter of mail naar btasegers@hotmail.com. vriendelijke groet, bart

label.Geplaatst op 2004-07-16 12:39:39

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren