© 2024 solvo B.V.

Oogpijn

sinds 2jaar heb ik last van mijn rechteroog! afwisselend zichtbaar boller en het geeft me een gevoel of ik mijn oog heel wijd open en het er \\\"|uitvalt\\\" de kleur lijkt doffer(het sprankelt niet)en soms zijn de adertjes ietwat rood omdat ik ook tintelingen in mijn rechtervingers en been heb,heb ik vorig jaar een neuroloog en oogarts bezocht,ben door een c.t. scan geweest met geen resultaat. ik ben nu een jaar verder en de klachten blijven! het is dus niet constant,maar wel hinderlijk! ik ben stewardess op \\\"lange\\\"vluchten en na een paar uur gevlogen te hebben is het ook mis! is het de overgang,waar ik mee begonnen ben(aangetoond door bloedprikken), is het stress of komt het door vastzittende nek en schouders??? ik weet het niet!!! iemand een idee en nog liever een tip hopend op een reactie groet Karin


(oog)migraine? Heb wel eens gelezen dat je bij migrainepatienten ook veranderingen in hun ogen kunt zien tijdens een aanval (roder, boller, vochtiger d8 ik). Maar t lijkt mij dat een oogarts of neurloog dan die diagnose al wel gesteld zal hebben als het dat zou zijn geweest want zo zeldzaam is migraine immers niet.

label.Geplaatst op 2004-09-11 02:40:16


Ben geen arts maar wat ik ervan gelezen heb kunnen bepaalde schildklierafwijkingen uitpuilende ogen en ook roodheid veroorzaken. Je kunt je huisarts vragen je op schildklierafwijkingen te testen. Als je het vooral op je werk / in het vliegtuig hebt zou airco e.d. kunnen zijn die bijdraagt aan droge ogen. Als je ouder wordt worden je ogen hoe dan ook drogen - dit in combinatie met een droge omgeving kan tot klachten leiden als rode ogen, geirriteerde ogen, het gevoel alsof er een vuiltje / zand in je ogen zit, etc.. De oogarts kan je meer vertellen, alhoewel het mij onwaarschijnlijk lijkt dat dit niet getest is. Ow jah, dat tintelen kan geloof ik ook van de schildklier komen. Kijk anders even op deze site: http://www.12forum.nl/forum/?ID=1515 Groetjes, Dylan

label.Geplaatst op 2004-09-12 19:39:27

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren