© 2024 solvo B.V.

Oogproblemen

Ik heb hele erge last van vermoeide ogen en ze prikkelen heb sinds een paar weken moeite met scherp stellen en vooral in het licht kijken is erg moeilijk voor mij. Ik ben naar een opticien geweest bij Hans anders om mijn ogen te laten controleren en ze zeiden dat ik -1,5 had en dat het verstandiger zou zijn als ik een bril of lenzen droeg. Ik moet daarna een afspraak maken om mijn ogen te laten meten voor een bril. Ik moest weer opnieuw mijn ogen laten controleren en die opticien zei dat mijn ogen goed waren en dat ik helemaal geen bril nodig heb, terwijl die vrouw zei dat ik het wel nodig had.. Hij liet me alleen maar van een paar meter afstand een bord met letters lezen en die kon ik met moeite lezen, maar ik had ze toch uiteindelijk goed en toen zei die je hebt een zicht van 100% dus je heb geen bril nodig.. En ik moet er maar mee leren leven werd me verteld.. Maar ik merk dat mijn ogen zijn verslechterd en heb toch het idee dat ik een bril nodig heb.. Is het dan verstandig om nog een afspraak te maken om het opnieuw te controleren? of moet ik die opticien vertrouwen en het maar hierbij laten?


Als je wil weten wat je ogen mankeren, kun je het best naar een oogarts gaan. Bij Hans Anders , en andere prijsvechtende opticien franchisers hebben ze meestal alleen maar een minimale opleiding.

label.Geplaatst op 2009-08-28 18:02:07

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren