© 2024 solvo B.V.

Oogprothese

Hallo, Ik ben Sandra en ben door een ongeluk op mijn werk, mijn rechteroog kwijt geraakt. Er is een stuk metaal dwars door mijn oog heen gegaan. Ik was toen al gelijk blind. Helaas was de schade aan mijn oog zo groot dat deze op 22mei j.l. is verwijderd.Ik moet nu nog 1 week wachten totdat ik mijn oogprothese kan laten maken. Zijn er mensen die een soort gelijke ervaring hebben meegemaakt. Blind aan 1 oog of oogprothese. Ik zou dat heel fijn vinden. Groetjes Sandra..


Hoi Sandra, Dat is niet niks. Ik heb geen ervaring met oogprotheses, maar ik ben wel door mijn rechteroog blind. Mijn "geluk" is dat ik er mee ben geboren, dus ik mis niets, ik weet niet beter. Ik ben dankbaar voor mijn goede oog. Diepte zie ik niet goed, een bal vangen is moeilijk, maar mijn rijbewijs heb ik wel. Ik weet niet of jij mag autorijden, misschien mag je dat later, als je ook gewend bent om afstand in te schatten met 1 oog. sterkte groetjes Silvie

label.Geplaatst op 2006-07-07 16:54:49


Hoi Silvie, Leuk dat je gereageerd hebt. Ik heb ook nog moeite met diepte en afstanden. Maar het went allemaal wel en soms lijkt het ook of ik nog met 2 ogen kan zien. Ik heb geen rijbewijs dus dat is gunstig als ik het wil halen dan kan ik het gelijk leren met met 1 oog en hoef ik niks af te leren. Gelukkig is mijn linkeroog heel goed en zie ik nu na de operatie nog scherper. Fijn dat jij je eigen oog nog hebt. Liefs..

label.Geplaatst op 2006-07-07 19:26:48


Hoi Sandra, Je hebt nu al je "oogbol" gekregen. Hoe is het? Ik las er over op internet, daar was een prothese niet te onderscheiden van echt (maar ja... het is niet echt). Je bent er nu van af (???). In september mag ik. Gelukkig maar want tijdens de vakantie moest ik constant een ooglapje dragen (irritatie door zon en wind). succes groetjes Silvie

label.Geplaatst op 2006-07-21 20:50:51