© 2024 solvo B.V.

Oogspier correctie kind

Hallo, Afgelopen vrijdag ben ik bij de oogarts in L\'stad geweest voor mijn dochter van 1 jaar. Zij heeft hangende oogleden al vanaf haar geboorte. Haar linker oog hangt iets erger dan rechts. Schijnt dat haar linker oog inmiddels ook luier is geworden. Moet nu 2 mnd rechter oog afplakken (2 uur per week). Dan kijken ze pas verder. Heb er als (over)bezorgde moeder geen goed gevoel over... Moest zelf beginnen over mogelijkheden voor oogspiercorrectie. Daarbij zag mijn oogarts niet dat het om een meisje ging (mankeert er iets met haar ogen, misschien ???? ;-) Neiging om direct naar een oogziekenhuis te gaan. Zijn er moeders die ervaringen hebben met een oogspier correctie bij een kind??? Graag zou ik jullie ervaringen willen weten. Alvast bedankt voor jullie aandacht in ieder geval!!!


Hallo, Geen ervaring als moeder van een kind, wel als kind zelf. Toen ik 3 en 6 was heb ik oogspiercorrectie operaties gehad, strabismusoperatie. Kinderen passen zich heel snel aan, ondervinden bijna geen hinder van de operatie. Na de operatie wel een rood oog, goed druppelen, goed schoonhouden en voorschriften volgen. Herstel gaat over het algemeen vrij snel. Ze moeten van tevoren gewoon goed uitzoeken hoe ze het oog corrigeren! Laat je wel goed voorlichten of het wijs is. Mocht de arts je niet aanstaan, ga naar een ander die je wel vertrouwt. Het zijn wel de ogen van je kind die je aan zo'n iemand toevertrouwt! Succes! Groeten Tjis

label.Geplaatst op 2007-05-01 20:45:48

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren