© 2024 solvo B.V.

Oogwit: (gelige) rare plekjes, wie herkent dit?

Hoi forummers, Op mijn oogwit zitten wat rare plekjes. Een bultje en een gelig bultje/plekje dat wat zachter is. Het glimt soms enorm (en er loopt een ader heen). De plekjes zitten tegen het hoornvlies (de kleur) aan, en het oogwit ziet er beschadigd of raar uit. Zo\'n plekje heet een pinguecula (pingueculae in meervoud). Er is niks aan te doen, zegt men. Opereren wordt doorgaans (in Nederland) echt niet aangeraden. Maar ik vind het zeer ontsierend! - Heeft iemand deze plekjes ook? - Heeft iemand ervaring met de bestrijding ervan? - Heeft iemand ze misschien laten verwijderen en met welke resultaten? Ik hoor heel graag van jullie, het is een rotprobleem. Zie ook mijn blog: pinguecula-info.blogspot.com Groetjes, P.

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren