© 2024 solvo B.V.

Oogziekte van Graves

Hallo, Ik heb sinds een aantal jaar last van de oogziekte van Graves. Doordat mijn oogspieren ontstoken zijn, komen mijn oogbollen naar buiten (uitpuilen). (Dit komt omdat er in je oogkas verder geen ruimte is) Het is zeer lastig en behoorlijk pijnlijk. Misschien onderga ik binnenkort een operatie waarbij ze mijn oogkassen verruimen (decompressie). Ik ben op zoek naar iemand die dit ook heeft gehad (en dan voornamelijk ervaring met (\'Swinging Eye-methode\')en die mij kan vertellen hoe dat is gegaan. Bibi


Hallo Bibi, Ik las je bericht over de oogziekte van Graves. Mijn zoontje van 12, Pietje, heeft sedert omstreeks een jaar ook de ziekte van Graves. Ook bij hem komen de oogbollen naar buiten. Hij heeft daar veel last van. Hij is onder behandeling bij dr. Mourits van het UMC. Deze denkt er aan om hem volgend jaar an zijn ogen te opereren, om het uitpuilen te verminderen. Heb jij inmiddels al ervaring hiermee en/of reacties gehad ? Jij noemt de Swinging Eye-methode. Wat is dat? Graag hoor ik ervaringen/suggesties of ideeen. Je zou me hier wel een plezier mee doen, want mn zoontje maakt zich zorgen. Ook wij doen dat. Weet jij bijvoorbeeld of er risico"s zijn aan opereren? Met vriendelijke groet, piet (vader van pietje)

label.Geplaatst op 2003-11-20 22:07:57


Hoi Bibi, ik heb vorig jaar een orbita decompressie operatie ondergaan en ik moet zeggen dat het mij enorm is meegevallen en vooral verdwijnt daarna de pijn die je met name op de oogbol en achter de ogen hebt. Dus de moeite waard. Heel veel sterkte!! gr. zoetje

label.Geplaatst op 2004-02-09 13:14:26

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren