© 2024 solvo B.V.

Pijnlijke ogen, witte slierten/draden

Ik heb sind enige tijd veel last van mijn ogen. Mijn ogen zijn heel erg droog en het voelt constant alsof er hele scherpe dingen over mijn oogbollen schuren. Ook haal ik er lange, dikke witte draden uit, met moeite. Wat kan dit zijn? Ik ben al bij de huisarts geweest en die heeft mij oogdruppels gegeven, maar dat werkt niet echt.


Hallo Shar, Dat klinkt heel erg herkenbaar wat je beschrijft. Het zijn erg vervelende klachten en ik voelde me er soms behoorlijk beroerd onder. Vooral die witte slierten in je ogen zijn irriterend. Het is waarchijnlijk een ontsteking van de ooglidranden oftewel blefaro conjunctivitus. Ik heb dit ook (chronisch) maar ben op dit moment klachtenvrij. Ik zou van je huisarts een verwijzing naar een oogarts eisen. Ik heb destijds (toen het bij mij begon) een aantal ziekenhuizen moeten bellen voordat ik er 1 had waar ik snel terecht kon. Met de juiste zalf en/of druppels zijn de klachten snel over. Ik kreeg zalf en druppels die én corticosteroid bevatten en een antibioticum. Bij mij zijn mijn oogklachten (heb ook staar) verweven met mijn eczeem en uiteindelijk ben ik via de dermatoloog bij een goede oogarts in het UMC Utrecht terecht gekomen. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel ergens terecht kunt. Groet, Puck

label.Geplaatst op 2006-09-21 12:16:42

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren