© 2024 solvo B.V.

Pinguecula

Sinds een week of drie geleden is er bij mij pinguecula in rechteroog geconstateerd.dit is in de ooghoek bij de neuskant een geelachtige verkleuring door opeenhoping van eiwitten. De ene keer lijkt mijn ooghoek minder verkleurt te zijn dan de andere keer, en wordt ook wat roodkleurig.Is dit normaal? Wie herkent dit en weet mij hier wat meer over te vertellen dan dat ik op internet kan vinden. Want daar staat dat het ongevaarlijk is en behandeling niet nodig, maar meer info vind ik NIET!!


Ik heb hetzelfde en dit is de informatie die ik heb gevonden over deze aandoening: Zoek met google op pinguecula behandeling Je krijgt dan een document over iriscopie, hierin wordt meer uitgelegd over pinguecula: [PDF] Proefles Werken met Iriscopie Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie De pinguecula zien we nogal eens na een doorge-. maakte hepatitis of andere flinke infectieziekte als ... terug na behandeling. In deze situatie hebben we ... www.sorag.nl/acrobat_files/WI.pdf - Gelijkwaardige pagina's succes

label.Geplaatst op 2006-09-15 23:42:21


Beste Fairyland, ik heb hetzelfde (aan beide ogen), balen. Hoe gaat het nu met jou etc.? Welke middelen gebruik je voor je ogen? Gr. Reva

label.Geplaatst op 2008-03-28 17:05:50


Hoi mensen, Zijn jullie nog wat wijzer geworden over de pinguecula(e), de plekjes in de ogen, en hoe gaat het nu met jullie ogen? Soms hoor je wel eens dat de plekjes minder (zichtbaar) worden; bij mij is dat helaas niet het geval. Het plekje links is ook vaak geirriteerd. De ene dag kan het rustiger zijn dan de andere dag, oorzaak: ? En na het douchen is het plekje bijvoorbeeld ook twee keer zo groot, vaag. Mijn ogen zien er niet gezond uit en de kwaal is erg vervelend. Zijn jullie nog iets te weten te komen over oorzaken, behandeling, en hoe gaat het nu? Groet, Reva

label.Geplaatst op 2008-10-14 21:25:02

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren