© 2024 solvo B.V.

Plotselinge blindheid

zo nu en dan valt er opeens een \"gaatje\" in mijn gezichtsveld, dat snel groter wordt, waardoor ik niets meer zie gedurende een half uur. Daarna is het weg. De oogarts kon niets vinden. Herkent iemand dat? In het ziekenhuis werd mij gezegd: kom maar terug als u het heeft. Maar dat is onmogelijk, want de afstand is te groot en zonder iets te zien is autorijden niet mogelijk.


Vorig jaar heeft mijn dochter van toen 15 tijdelijk een zeer wazig zicht gekregen en zeer pijnlijke ogen, nadat haar ogen waren gedruppeld voor een oogmeting. Dit heeft zo\'n 4 maanden geduurd. Nu heeft zij, nadat zij blusvloeistof in haar ogen heeft gekregen helemaal geen zicht meer. In het ziekenhuis kunnen ze niks vinden, volgens hun is het tijdelijk. Ik wil dit graag geloven maar over ruim een week beginnen haar examens. Heeft iemand hier ervaring mee?

label.Geplaatst op 2012-05-05 13:55:18


Hallo, Eulalia! Wat vervelend dat je opeens niets meer ziet en dat een half uur lang. Als een oogarts er niet uitkomt en je blijft met de klachten zitten kun je of een secund opinion aanvragen bij een andere oogarts of je kunt je laten doorverwijzen naar een neuroloog. Dt soort klachten ontstaan niet zomaar. Bovendien stel je zit in de auto en het gebeurt je. Dat is nog eens gevaarlijk ook! Niet om je bang te maken, maar wel om je te wijzen op de realiteit. Succes en hopelijk ben je er snel weer vanaf! Groeten, Apriltje

label.Geplaatst op 2012-02-24 17:56:54


Google eens op oogmigraine. Migraine kan ook voorkomen met alleen verschijnselen aan de ogen, zonder hoofdpijn (migraine met aura/ migraine sans migraine). Ik heb zelf wel eens oogmigraine gehad. Dit begon dan vaak met inderdaad een soort gat in mijn gezichtsveld, daarna breidde zich dat verder uit en kwam er ook in een soort boogvorm (boogscotoom) een kleurig zigzaggend ding in beeld wat na ongeveer 15-30 minuten wegtrok. Hierna soms beetje vaag gevoel achter mn ogen/ hoofd of heeeel lichtelijk duizelig/ misselijk/moe maar eigenlijk niet echt klachten. Heb ook wel eens gehad dat mijn beeld ineens voor driekwart zwart werd, dit duurde ongeveer een half uur/ drie kwartier voordat het weer wegtrok.

label.Geplaatst op 2012-04-07 02:13:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren