© 2024 solvo B.V.

Plotselinge oogproblemen... wat nu?

Hallo allemaal, Mijn naam is Ellen en ik ben 24 jaar oud. In september ben ik plotseling ziek geworden en bij de neuroloog ben ik uitbehandeld. Ik zou graag tips hebben wat ik verder kan doen om de oorzaak van mijn problemen te vinden... 21 september heb ik, tijdens een autorit naar huis, voor het eerst een plotselinge wegraking gehad. Ik werd al spookrijdend \'wakker\'. Daarna volgden 2 weken waarin ik door de zware hoofdpijn, nekkramp en duizeligheid nergens meer toe in staat was en ik alleen nog in een verduisterde kamer in bed kon liggen. Ik had ook constant het gevoel dat ik flauw zou vallen. Daarna ging het iets beter en ik ben weer een paar dagen aan het werk gegaan - met de maximale dosis aan paracetamol en ibuprofen was het nog steeds moeite doen te \'overleven\'. Ik ben door de arbo-arts echter naar huis gestuurd en zit nu nog steeds thuis. De neuroloog heeft 2 maanden na de 2 weken van niets-kunnen verschillende onderzoeken gestart: een bloedonderzoek, lumbale punctie en een MRI. Ook loop ik bij de orthoptist. Zij heeft uitgevonden dat mijn ogen naar binnen neigen te staan, maar dit kan niet voor zoveel problemen zorgen. Wel heeft ze gemerkt dat ik heel veel moeite heb met accommoderen - bij een scherpstel-test kan ik in een minuut niet vaker dan 12 keer scherpstellen en daarna lukt het me niet meer en verga ik van de hoofdpijn en duizeligheid. Bij rust of inspanning van mijn ogen wijken de resultaten wel af van bovenstaande. De orthoptist vergeleek de problemen met presbyopie (ouderdomsverziendheid). Ik heb nu een scherpte van -1,5 veraf en +1,5 dichtbij (de + is erbij gekomen, had ik eerder nooit). D.m.v. oogoefeningen of een bril met varifocale glazen zouden de problemen opgelost moeten kunnen worden. Uit de onderzoeken bij de neuroloog kwam niks bijzonders, en de neuroloog gaf aan dat iedereen een achteruitgang in de ogen heeft, en dat het bij mij dus niks bijzonders is. Toch ga ik daar niet in mee, omdat mijn ogen plotseling zo slecht zijn geworden en ik nog veel klachten heb. Ik ben nog steeds niet in staat om te werken, heb problemen bij het vaak moeten scherpstellen van mijn ogen (dus eigenlijk bij alles wat je doet) en dan word ik heel duizelig en krijg ik heel erg hoofdpijn. Wie oh wie heeft enig idee wat ik nu kan doen om achter de oorzaken te komen? Help!


Hallo, IK heb je verhaal gelezen. En heb niet hetzelfde..wat je misschien heel jammer vind maar herken wel iets in je verhaal. Daarom wilde ik naar je reageren. Ik zelf heb een groot litteken op mijn hoornvlies. Dit maakt het kijken heel moeilijk...doordat ik steeds met een goed oog en een slecht oog moet kijken. Mijn visus is 0,3 in het slechte oog...dus dan begrijp je hoe slecht het is. Ook ik heb heel veel last van hoofdpijn, duizeligheid...naar in me hoofd...vreselijk. Vooral aan de einde van de dag. Bij tl lampen in de winkels moet ik een zonnenbril op doordat ik anders gewoon het gevoel heb dat mijn hoofd kortsluiting zal maken. Ook mij kunnen ze geen goede uitleg geven waardoor dit precies komt doordat mensen met een litteken op het hoornvlies niet misselijk of duizelig worden. Bij mij is het vaak zo erg dat ik gewoon een tijdje moet rusten op bed...om weer alles tot rust te laten komen. Misschien heb je er toch iets aan...want ook ik zoek me rot naar meer informatie hierover..en ook ik vind niemand met dezelfde klachten. Met vriendelijke groet, Barbara

label.Geplaatst op 2011-02-02 17:14:19

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren