© 2024 solvo B.V.

Prikkende ogen

Hoi mensen, Ik heb het volgende probleem: Ik heb al jarenlang last van prikkende ogen. Het belemmert me behoorlijk in studeren/lezen. Het heeft niet te maken met de hoeveelheid slaap die ik heb want of ik nu een ritme heb van 8 uur slaap of 11 uur slaap, ik blijf vermoeide ogen houden. Ik ben er al mee langs een huisarts geweest, bloedonderzoek, alle waarden waren normaal. Het enige waarvan ik denk dat het mogelijk van invloed is op de mate van prikken is stof. Ik heb tapijt in mijn slaapkamer en altijd als ik in m\'n slaapkamer zit heb ik meer last dan wanneer ik beneden zit, waar we parket hebben. Kan het zijn dat mijn ogen overgevoelig zijn voor stofdeeltjes ofzo of is er een andere voor de hand liggende verklaring? Note: ik heb oogdruppels, maar als ik deze gebruik als m\'n ogen prikken, gaan ze nog veel erger prikken en kan ik ze vaak niet meer open doen gedurende +- 2 minuten. Deze reactie treed echter niet altijd op, maar helpen doen de druppels niet. Alvast bedankt!


Geneesmiddelen die niets doen: mee stoppen en de arts raadplegen. Mijn idee is dat je misschien droge ogen hebt, ofwel een tekort aan traanvocht. Dat is met oogdruppels te verhelpen, en dat is vaak een zoektocht naar de druppel die voor jou het best helpt en het minst irriteert. Er zijn nogal wat soorten verkrijgbaar.

label.Geplaatst op 2009-07-28 08:57:28

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren