© 2024 solvo B.V.

Prikkende ogen

Dag mensen, Ik heb al heel lang last van prikkende ogen. Het begon allemaal een jaar of 4-5 geleden al (op 13 jarige leeftijd ongeveer, ik ben nu 18). Op een bepaald moment was het zo erg dat ik na school ging slapen, dan avondeten, sporten en weer slapen. Omdat ik zoveel sliep hebben we de huisarts er bij gehaald. We hebben onderzoeken gedaan naar bloedwaarden maar alles was in orde. Ik ben bij een opticien geweest omdat ik met 1 oog iets minder zie, maar ik bleek 100% met links te zien en 80% met rechts wat dus geen probleem zou moeten zijn. Inmiddels slaap ik overdag niet meer zoveel, maar ik heb wel elke dag moeite met opstaan door prikkende ogen. Ik ben lichamelijk helemaal fit, maar m\'n ogen prikken enorm. Daarbij heb ik, als ik \'s avonds mijn ogen meer dan een minuut dicht heb (bijvoorbeeld als ik wil gaan slapen) en dan m\'n ogen beweeg (met ogen dus dicht), dan doet dat zeer, met name bij de lijn waar je ooglid open/dicht gaat. Ik heb een of andere eyephyta oogdruppels gebruikt, maar die helpen overdag maar eventjes en \'s avonds gaan m\'n ogen er zelfs nog erger van prikken! Ik studeer inmiddels en iedereen in m\'n omgeving heeft genoeg aan 8 uur slaap. Als ik 8 uur slaap prikken mijn ogen de hele dag te erg om normaal te kunnen lezen. Als ik 10 uur slaap kan ik pas fatsoenlijk lezen, maar ook dan prikken m\'n ogen de hele dag en hoe later het wordt, hoe erger het wordt. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, maar liever nog: wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt!


Probeer het eens met oogdruppels. Bij mij bleek dat ik te weinig vocht op de ogen had. Nu gebruik ik oogdruppels, als de ogen doen pijn. Maar na vocht inbrengen is het over. Piet

label.Geplaatst op 2009-01-23 13:30:47


Ik las ergens op een ander forum iets over de ziekte van Becherew en jouw symptomen komen behoorlijk overeen met wat ik daar las. Misschien moet je daar eens op gaan researchen. Succes!

label.Geplaatst op 2009-08-05 09:31:08


Wat ontzettend jammer dat je hierop nog geen goede reacties hebt gehad. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem. Ik heb zelfs sterk het gevoel dat het precies hetzelfde is. Voor mij begon het gek genoeg ook ongeveer 4 jaar terug en net als jij heb ik doorgaans de hele dag last van prikkende ogen. Ook mijn bloedwaarden zijn normaal en met mijn ogen is niets mis behalve 1 wat lui oog. Ik heb ook oogdruppels geprobeerd maar die helpen slecht en soms verergeren ze het prikken. Het enige verschil dat ik las was dat jij ook echt gaat slapen overdag? Ik heb er eigenlijk vaak last van dat als ik dan wil slapen, mijn ogen stoppen met prikken omdat ik mijn oogleden dicht heb en ik er dan achter kom dat ik helemaal niet moe ben. Ik zeg vaak, "ik ben niet moe, maar mijn ogen zijn moe." Ik hoop dat iemand hier wel een zinnige oplossing voor heeft want die ziekte van Becherew gaf geen enkele overeenstemming met wat ik/wij meemaak(en).

label.Geplaatst op 2010-06-06 15:40:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren