© 2024 solvo B.V.

Pterygium

Bij mij is in beide ogen een pterygium geconstateerd. in het rechteroog groeit het zelfs van twee kanten uit naar het midden toe en zit al bijna over de pupilrand. In maart wordt mijn rechteroog daarom geopereerd en daarna het linkeroog. Wie heeft al ervaringen met deze ingreep? Valt het mee of tegen en blijft het pterygium dan ook echt weg?


Beste Emt, Ik ben benieuwd hoe je pterygium-operatie(s) is gegaan en hoe het met je gaat. Ik hoef zelf nog niet geopereerd te worden, maar vraag me wel af hoe dit in z\'n werk gaat, of je littekens overhoudt enz. Is het je mee- of tegengevallen, ben je blij met het resultaat? Groet, Evelijne (evelijne@live.nl)

label.Geplaatst op 2008-04-20 22:54:46


Dag, Ik heb vandaag je berichtje gelezen ivm je pterygium. Ben heel benieuwd hoe de operatie verlopen is. Ik heb ook sedert deze lente een pterygium op één oog. De oogarts zegt me dat ze voor zoiets nog niet opereren, maar ik zou het toch graag (voor de estetiek ) laten doen. Waarschijnlijk ben je al geopereerd en graag je reactie op die operatie. Vriendelijke groeten uit Belgie, Saskia

label.Geplaatst op 2008-06-02 10:18:20


Hoi mensen, Hoe gaat het nu met jullie ogen? Emt, is jouw operatie goed verlopen? Ik heb zelf (ook) last van een slijmvliesafwijking in het oogwit van beide ogen. Het hoeft nog niet geopereerd, al zou ik dat ergens wel willen. Want het geeft soms last en ziet er niet prettig uit. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe het gaat! Groet, Reva

label.Geplaatst op 2008-10-14 21:32:41


Hoi Emt, Evelijne, Eva en Ricka Ik las op dit forum dat jullie pterygia hebben, of hebben gehad. Wij zijn studenten optometrie aan de Hogeschool Utrecht en onderzoeken voor ons afstudeerproject naar het onstaan van pterygia. Hier is namelijk heel veel onduidelijkheid over. Aangezien het voorkomen van een pterygium zeer laag is, proberen we zoveel mogelijk mensen te bereiken om een korte vragenlijst in te vullen. De vragenlijst duurt niet langer dan 2 minuten en we zijn er zeer mee geholpen als u deze zou willen invullen. Als jullie akkoord gaan stuur dan een reactie naar: thiesjanjansen@hotmail.com. Ik kan dan de korte vragenlijst toe sturen. Alvast hartelijk bedankt!!!! mvg, Thies Jan Jansen Esther Doorn Marjolein Driesten

label.Geplaatst op 2009-01-19 12:18:20

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren