© 2024 solvo B.V.

Pupil wordt niet meer kleiner na operatie ?

Hoi, Ik heb vorig jaar 3 operaties ondergaan ivm Netvliesloslating, ik heb als het donker wordt /schemerig Dat ik opeens kleurtjes en Lichtflitsen zie zie, na een tijd verdwijnt het Weer, ook is mijn pupil verwijdt, dus kan geen computer of Tekst enz lezen. de oogarts zegt dat het door de meerdere Operaties komt en het nog te bezien valt of het goed komt.....de oogarts vertelde me ook dat ze een stuk van m`n netvlies hebben afgesneden om het centraal te behouden...


Daar waar inderdaad de meeste mensen slechter gaan zien bij een grote pupil, gebruik ik juist druppels op de pupil groter te houden.Zo kan ik optimaal zien. Dat komt door de geinplanteerde kunstlezen na een staar operatie. Misschien iets om met uw arts te bespreken?

label.Geplaatst op 2010-01-08 13:49:44


Hoi, Die zegt dat het nog te bezien valt of het goed komt ??. en het is ook nog is dat ik al bijna 4 weken lang last heb van lichtflitsen rechts. en vlekjes en troebelingen zie als ik naar buiten of naar wit scherm kijk, ben naar oogarts geweest en glasvocht zit nog aan het netvlies vast.. moest die lichtflitsen maar negeren en opletten op zwarte puntjes, moet 20 Jan weer terug...en het is trouwens nog een goeie vraag of de olie links er ooit uit mag, omdat ik bijna geen netvlies meer over heb ( alleen centraal nog salles en boven is gelaserd).,denk zelf dat het slechte zien komt doordat er iets met het hoornvlies is ? want jeukt af en toe...ook heb ik rechts last van dat je die aders ziet, soms erger maar soms ook licht, de arts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken daaarover....

label.Geplaatst op 2010-01-09 10:09:04


ik wilde even reageren, ik heb een netvliesloslating gehad en als bonus heb ik beschadigde oogzewuwvezels erbij gekregen, althans dat word gedacht want ze weten het niet.. misschien iets met de operatie dat mijn oog te lang heeft drooggelegen. maar ook mijn oog jeukt af en toe en ook zie ik zo nu en dan blokjes verschijnen dus geen flitsen maar echt blokjes.. Tevens heb ik links en onder een zeer wazige vlek en precies rechts vanmijn gezichtsveld. waardoor ik van afstand moeilijk iets kan lezen. met 2 ogen open gaat het redelijk. maar links blijf ik die doodde hoek houden, Ook voel ik de hele dag mijn oog niet pijnlijk maar erg irritant als of er een waas op geplakt is. moet in april pas weer terug en dan gaan ze kijken of het is verbetert, heb probleem op mijn werk ermee want ik werk op hoogte en qua veiligheid niet erg veilig als ik mijn werk doe. ik sta eigenlijk met mijn handen tegen de muur.. wat moet ik doen. ik heb een second opinie aangevraagd bij mijn zorgverzekering en dat is weer afwachten.. maar mocht de fout bij het ziekenhuis liggen wat ze naturlijk nooit toegeven want om het hierbij te laten dat geeft mij geen goed gevoel. het was een simpele operatie en ik ben nu voor mijn leven denkelijk de lul..

label.Geplaatst op 2010-01-15 11:05:25


ik had een heel verhaal geschreven maar bij verzenden fout op pagina.. voor de zoveelste keer..

label.Geplaatst op 2010-01-15 11:06:21

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren