© 2024 solvo B.V.

Pupillen doen raar

Mijn pupillen doen sinds gister weer raar: ze zijn af en toe veel te groot. Ze reageren wel redelijk op licht, heb nog wel pupilreflex en soms zijn ze ook wel normaal, maar heb sinds gister dus vaak dat ze op sommige momenten veel te groot zijn en dan ook te groot blijven een poosje. En het volgende moment zijn ze dan in hetzelfde licht op dezelfde plaats ineens weer gewoon normaal :-// Een paar maanden geleden had ik ook al iets vergelijkbaars: toen bleven mijn pupillen een uur lang ongeveer heel erg groot, ongeacht of ik nu in fel licht keek of niet (ze reageerden dan misschien wel iets maar maar heel weinig, ze bleven veel te groot). Ik loop al 8 jaar met mijn ogen te klooien, sinds 4 maanden heb ik oa last van dingen die wegvallen uit mn beeld etc. (Voor mijn overige oogklachten zie hier in dit forum het topic \'onverklaarbare oogklachten, herkenbaar?\') Oogartsen kunnen niks vinden. Sinds 5 jaar, toen ik in een fotoflits heb gekeken, heb ik in het donker en schemer veel grotere pupillen dan een normaal mens heeft en dan ik voorheen had. In fel licht zijn ze wel gewoon klein (zelfs iets kleiner dan voorheen soms). Ik heb tot nu toe nog geen oogarts gevonden die dit kan verklaren. Ik heb dit dit echt van de een op andere dag gekregen. Ik gebruik geen drugs of medicijnen, behalve dan de anticonceptiepil en heel soms van die plantaardige valeriaanpilletjes van de natuurwinkel. Gister bij de opticien mijn oogdruk weer na laten meten en deze was goed (12) en mijn visus is ook onveranderd volgens dat computer-meetsysteem (kwam zelfde afwijking uit als altijd). Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van plotseling verwijde pupillen? Kan het kwaad? Zijn er ziektes of zo die als symptoom hebben dat je pupillen abnormaal doen? ????????????


Hoi Tulpje, Jouw symptomen doen mij denken aan het syndroom van Adie. Dat is een volkomen onschuldige aandoening van de pupilreflex, waar niets aan gedaan kan worden. Groetjes, Xenia

label.Geplaatst op 2005-01-03 15:10:06


Bedankt voor je reactie!. Ik ben door de internist in het UMC al helemaal door de mangel gehaald. En dus ook op de ziekte van Lyme getest maar ook dit was negatief!. Jammer zou je bijna zeggen. Want zolang ik niet weet wat er met me aan de hand is weet ik ook niet of het erfelijk is. En dus weet ik ook niet of me kinderen later wat kunnen gaan mankeren. Maar goed ik ga me daar nu maar niet over druk maken komt tijd komt raad toch?!. In ieder geval bedankt dat je mee denkt met me!. Er lopen dus toch nog lieve mensen op deze aardbol!. Fijne avond nog. Groetjes lieke164 P.s. hoop dat jou ogen ook in een rustiger vaarwater komen op een dag sterkte!.

label.Geplaatst op 2005-01-10 22:03:36

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren