© 2024 solvo B.V.

Rechtzetten lui oog

Hallo, Ik wil ontzettend graag mijn luie oog laten rechtzetten.Mijn linkeroog staat naar buiten,niet heel erg maar toch..Als ik moe ben ga ik steeds meer loensen.Ik wil heel graag een oogspieroperatie maar vind het ook wel heel eng!!Wie heeft er zo\'n operatie ondergaan en wat is het resultaat?Worden dergelijke operaties vergoed door het ziekenfonds?Zijn er ook \'gevallen\' mogelijk waarin een correctie onmogelijk is?Ik ben nog niet bij een oogarts geweest,mijn huisarts wil me geen verwijzing geven,hij vind het onzin om er iets aan te laten doen..


Ik zou wel even informeren bij je ziektekostenverzekeraar want net als bijvoorbeeld bij ooglidcorrecties word het als het in de weg zit waardoor je ogen bijv. dichtvallen als medisch beschouwd en anders als 'schoonheid' en dan word het dus niet vergoed. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar als het je echt in de weg zit en je zou het vergoed krijgen moet je er gewoon achteraan gaan.

label.Geplaatst op 2009-02-27 16:36:06


Hallo, Wat raar dat je huisarts geen verwijzing geeft. Hij is toch diegene niet die er aan geholpen hoeft te worden of er last van heeft. Ik ben ik mijn jeugd 2x geopereerd. Maar het oog gaat altijd weer zo staan zoals het was ook na een operatie. Tegenwoordig kunnen ze heel veel. Ik ben eind 2007 naar huisarts gegaan en kreeg verwijzing. Afspraak gemaakt bij ziekenhuis. Je gaat eerst dan langs de orthoptiste en die doet verschillende testjes. Of ogen samenwerken en of het dus wel zin heeft een operatie. Ik ben 2x bij haar geweest en nadien bij de chirurg en heb groen licht gekregen. 15 Februari was het zover, vorig jaar. Ben dat jaar nog 2 keer geopereerd aan de ogen, maar het is zo mooi geworden. Sommige mensen snappen niet dat het veel waarde is om recht te kijken. Maar ik wilde dat ik het eerder had laten doen. Ziekenfonds vergoed het wel.

label.Geplaatst op 2009-03-05 21:03:04