© 2024 solvo B.V.

Regenboogvliesonsteking

sinds februari 2003 heb ik vier keer een regenboogvliesontsteking gehad met steeds kortere tussenpozen. Ik ben onder behandeling bij een oogarts. Alle mogelijke oorzaken zijn onderzocht, maar een oorzaak is niet te vinden. Het herpesvirus type 1 (dat van o.a. ook de koortslip)zit wel in mijn bloed, maar de oogarts kan dit niet 100% als oorzaak aanwijzen.Ik heb ook nog nooit een koortslip gehad en bovendien zouden de klachten dan in het hoornvlies moeten zitten en niet in het regenboogvlies. Als ik op internet naar herpes in het oog kijk, herken ik daar ook niet veel in . Mijn bloed is wel op 30 verschillende afwijkingen gecontroleerd, er zijn longfoto\\\'s gemaakt en er is een oogpunktie uitgevoerd. Alles dus zonder resultaat. Nu gebruik ik Pred forte. Telkens als er een onsteking is begin ik met een dosis van 6-8 druppels per dag en dit bouwt langzaam af. Nu zou ik mijn leven lang dit medicijn moeten gebruiken. Een leuk vooruitzicht vind ik dit niet. Na dit lange verhaal heb ik drie vragen: 1.wie herkent mijn symptomen en wat voor oplossing heb jij/ je oogarts er voor gevonden? 2.door de ontstekingen en de medicijnen zou er zich snel staar kunnen ontwikkelen. Wie heeft daar in combinatie met de regenboogvliesontsteking/pred forte ervaring mee? 3.zijn er mensen die ook herpes simplex in hun oog hebben en toch dezelfde symptomen hebben als ik? Alvast bedankt voor de reakties.


Ik heb ook langdurig last gehad van een uveitus. Behandeld geweest met PredForte. Op een gegeven moment heeft mijn oogarts besloten om een onderhoudende dosis te geven ipv afbouwen als het goed gaat en weer verhogen als het weer slechter ging. Na een jaar ofzo is mijn oog langzaam rustiger geworden en, ff afkloppen, het gaat nu goed. Zorg wel dat ze je oogdruk goed in de gaten houden !!! Sterkte !!

label.Geplaatst op 2004-01-22 09:38:11


Hoi Ine, Mijn naam is Renate, ik ben 27 jaar en al vanaf mijn 7e jaar heb ik uveïtis, ontstaan door Reuma. Inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik door de hoge oogdruk in mijn rechter oog aan de neuskant mijn gezichtsveld weg is. Ik ben al ruim 10 jaar blind aan mijn linker oog en nu dit er weer bij. De arts wist dat je door het druppelen van Pred Forte als bijwerking heeft Hoge oogdruk. Sinds vorig jaar september zit ik praktisch elke maand in het oogziekenhuis omdat de ontstekingen toenemen en de oogdruk te hoog is. Ze wilde eerst nota bene hebben dat ik maar weg bleef!! En nu na onderzoek krijg ik te horen dat het dus nog erger gesteld is dan ik dacht..... Nu weet ik het dus niet meer, ik ben bang voor de toekomst. Ik probeer er niet teveel aan te denken maar dat valt niet mee.... Hopenlijk kan je mij misschien een beetje opbeuren. Groetjes en sterkte, pas dus op voor hoge oogdruk en Pred Forte. Renate

label.Geplaatst op 2004-02-19 13:28:35


Ik ben Wendy, 24 jaar en heb sinds vorig jaar last van iritis. Nu heb ik een tweede opflakkering. Door het te snel minderen van de druppels is het erger geworden, waardoor ik nu om het uur druppel moet innemen. Als het niet mindert moet ik cortisone spuit krijgen. Wie heeft hier al mee te maken gehad. Maar ik blijf hopen dat het beter door druppels, net zoals vorige keer. Ik heb het er nog moeilijk mee met de gedachten dat het heel mijn leven zo zal zijn. Is het bij jullie ook zo dat je nauwelijks ogen kan openen. Binnenkort moet ik ook een onderzoek laten doen. Graag wil ik met ander hierover praten.

label.Geplaatst op 2004-12-13 20:35:14

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren