© 2024 solvo B.V.

Regenboogvliesontsteking

schrik? of nu nog niet? Ik kom net bij de oogarts vandaan met de mededeling dat mijn dochter van 14 een regenboogvliesonsteking heeft,wat kunnen wij hier van verwachten ,weet er iemand hier iets meer van hoe dit kan. Ze moet nu elke dag elk uur druppelen en dit een week lang. Nu keek ik op internet en zag dat dit met bepaalde ziektes te maken kan hebben ,hopende op meer informatie


moon3 Ter geruststelling: ik ben al bijna 2 jaar aan het tobben met een regenboogvliesontsteking. Alle mogelijke onderzoeken heb ik gehad. Van bloedonderzoek tot oogpunktie. Er is geen oorzaak gevonden. Dat schijnt heel veel voor te komen. De onderzoeken zijn nodig om andere zaken uit te sluiten. Ik gebruik Pred forte druppels. Sinds de zomervakantie heb ik al weer vier keer last gehad van een ontsteking. Ik herken het en kan daarom op tijd beginnen met de druppels. elke avond 1 en na een paar dagen ben ik er nu vanaf. Op deze manier is er mee te leven. Het enige wat mij nog verontrust is het feit dat en door de ontstekingen en door Pred forte de kans enorm groot is op staar. dat heeft mijn oogarts al voorspeld: binnen nu en een paar jaar zal in mijn rechteroog (want daar zit bijna altijd de onsteking) zich staar gaan ontwikkelen. Maar ook daar is redelijk makkelijk vanaf te komen. Dus: als er geen oorzaak gevonden wordt is het in mijn ogen slechts een ongemak. Ik hoop dat jij dat ook zo kunt gaan zien. Mij heeft het ruim een jaar gekost om er zo licht over te gaan denken, het is tenslotte toch een belangrijk deel van je lijf waar het over gaat. Succes ermee.

label.Geplaatst op 2004-12-05 21:10:07


Bij mij is vorig jaar iritis vastgesteld. En zit nu voor de 2de keer met een opflakkering. Het is nu de derde week dat ik druppels neem. Door het te vlug minderen van de druppels heb ik het terug erger gekregen, moet nu om het uur druppels nemen. Graag wil ik met andere praten over de ervaringen. Voor mij is het ook allemaal nieuw. Ik hoop dat het tegen vrijdag beter is , anders moet ik een cortisone spuit krijgen. Wie wle ervaringen met mij delen.

label.Geplaatst op 2004-12-13 20:25:04


Beste Moon Ja ik heb het al 3x gehad. Geen pretje.. Je krijgt 2 soorten druppeltjes.. Prednison (Pred Forte) in oplossing, om de ontsteking tegen te gaan en een druppeltje om je iris te vergroten/pupil laten te vergroten. Dit doen ze omdat anders verkleving van de iris en pupil kan optreden waardoor je er wat aan over houd zoals slechter zicht. Waar je vooral op moet letten zijn de symptonen. Krijg je zoiets weer moet je letten op de symptonen die je hebt. Pijn bij het kijken in het licht en je ziet wazig. Maar pas op!! dit geldt niet altijd, ik heb zelfs een regenboogvliesontsteking gehad zonder dat ik echt wist. Na een tijdje ben ik naar de dokter geweest omdat hij wel een beetje rood zag. Dit komt omdat een ontsteking kan sluimeren, dit betekend dat de ontsteking niet volledig doorzet zodat het niet goed te merken is maar dat er ondertussen wel schade kan optreden. Ik heb nu ook aan mn linkeroog nog steeds niet helemaal scherp beeld doordat ik er te laat mee naar de dokter ben geweest. Dit oog bleef maar sluimeren totdat ik zelfs prikken in mn oog heb moeten krijgen om de ontsteking weg te krijgen. Bij mij was de oorzaak dat ik al sinds mn 13e weet dat ik de ziekte van Reuma heb, een stofje in je bloed kan dit aantonen dat je aanleg hebt voor Reuma of Reumatische aandoeningen. Soultje

label.Geplaatst op 2004-12-14 21:36:03


dank je wel voor je reactie,maar ik ben nog niet helemaal gerust want me dochter van 14 jaar is met deze ontsteking in totaal wel 8 weken bezig,en dan inderdaad maar afwachten voor zo´n jonge meid groetjes moon3

label.Geplaatst op 2004-12-06 16:42:32


Beste Wen, Ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Het enige wat je kan doen is er mee te leren leven, Ook wat ik tegen Moon3 heb gezegd dat je vooral moet opletten op de symptonen die je hebt zodat als je zoiets weer krijgt dat je gelijk naar de oogarts kan gaan om de juiste medicijnen te krijgen zodat de ontsteking sneller onder behandeling is. Groetjes Soultje

label.Geplaatst op 2004-12-14 21:40:16


Dag Soul, Het is zeker geen lachertje (heb dan ook altijd veel last van die doffe hoofdpijn). Heb het nu voor de tweede keer gekregen. De eerste keer kon ik de bacterieën goed te baas met de druppels. Nu jammer genoeg niet, moet nu cortisone pillen nemen. Heb ook een screening moeten laten doen. Hopelijk vinden ze de oorzaak, want weggaan zal het niet. Maar heb me er al een beetje bij kunnen neerleggen

label.Geplaatst op 2004-12-29 11:31:21

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren