© 2024 solvo B.V.

Regenboogvliesontsteking

Hallo allemaal, Ik heb al 3 jaar last van regenboogvliesontsteking(en). Eerst was het alleen in mijn rechteroog en sinds verleden jaar september/oktober ook in mijn linkeroog. Doordat ik van Pred forte oogboldruk kreeg gebruik ik nu Vexol ter bestrijding van de ziekte. Onderhand ga je naar een oorzaak zoeken, waar komt het vandaan? De testen lieten zien dat er niets aan de hand was, de bloedtesten en röntgenfoto\\\'s. Hebben jullie ervarigen met deze ziekte in combinatie met Vexol. Hoe doen jullie het als je werkt en je ziet heel slecht?


Bij mij hebben ze in april voor het eerst uveitis geconstateerd en in juli voor de 2e maal. Nu is het (nog, je weet maar nooit) weg. Ik gebruikte pred forte maar geen vexol. Het slechte zien op het werk is heel irritant. Gelukkig werk ik in een ziekenhuis in een apotheek en hebben ze daar loepen ter beschikking. Thuis had ik een loep die van mijn grootouders geweest was. Omdat je slecht ziet van de uveitis en ook van de atropine druppels had ik vaak hoofdpijn aan het einde van de dag en lag ik 's avonds beroerd op bed. Na een gesprek met de bedrijfsarts en leiding hebben we toen besloten dat ik halve dagen ging werken en veel zou afwisselen vanactiviteiten. Dat hielp wel. Probeer op je werk veel af te wisselen van activiteiten die intensief zijn en minder intensief zijn voor je ogen en het bespreekbaar te houden met de leiding.

label.Geplaatst op 2005-01-28 19:10:37


Ik hoor eigenlijk weinig mensen hier spreken van de combinatie Vexol en regenboogvliesontsteking. Helaas, is het op mijn werk heel moeilijk bespreekbaar, ze denken dat ik \"goede\" ogen heb. Ze willen halve dagen en afwisselend werk niet bespreken, het werk moet gewoon gedaan worden.

label.Geplaatst op 2005-02-02 13:25:26


Hallo, Ik heb al meer dan 30 jaar regenboogvliesontsteking aan één oog. 'N mogelijke oorzaak kan rode hond zijn geweest, maar dat is niet altijd zeker. Ik gebruik naast Pred Forte ook Alphagan en Cosopt. Mijn oogdruk was twee weken geleden 40. Ga morgen naar Rotterdam voor een eventuele operatie. Hier zullen we denk ik mee moeten leren leven. Succes.

label.Geplaatst op 2007-07-10 23:49:37


kom eens kijken op het forum over uveiitis ofwel regenboogvliesontsteking!. We zijn druk met het opzetten ervan omdat er over uveiitis of regenboogvliesontsteking niet veel te vinden is en helemaal geen forum erover is. Heb ik er 1 opgezet!. Hier kunnen we met zijn allen onze ervaringen delen en vragen aan elkaar stellen!. Dus kom gewoon eens kijken ! Het adres is: http://uveiitis.xsbb.nl Groetjes een lotgenoot!.

label.Geplaatst op 2005-02-13 19:54:00

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren