© 2024 solvo B.V.

Retinitis pigmentosa

Ik ben 35 jaar. Zo\'n 18 jaar geleden ontdekte men bij mij retinitis pigmentosa. (nachtblindheid - kokerzicht). Het gaat heel langzaam achteruit met mijn zicht. Graag reacties, ervaringen van mensen die in mijn situatie zitten.


wilfrieda, ben je er nog? Heb sinds kort een dierbare die ook RP heeft, ben dus zelf geen lotgenoot. Hij laat er helaas weinig over los (te trots), dus ik google me suf. Weet dat stamceltherapie een oplossing zou kunnen zijn maar deze therapie wordt als t om RP gaat eigenlijk nergens genoemd. Bepaalde voeding kan het proces vertragen; roken versnelt het echter. Is bij hem op zelfde leeftijd begonnen als bij jou. Nu 42. Ben jij al in een oogziekenhuis geweest en zo ja waar? Ken je dat in Rotterdam? ik wil graag weten hoe het met je gaat. Als je specifieke vragen hebt, zal ik proberen ze los te peuteren bij mijn dierbare.

label.Geplaatst op 2009-05-08 13:41:49

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren