© 2024 solvo B.V.

Rode ogen

Hoi, Ik heb al jaren last van mijn ogen. Ik heb er zelfs een jaar voor bij de oogarts gelopen maar die heeft het na een jaar op een chronische oogontsteking gegooid. Ik heb altijd last van rode ogen (vooral de randen) en af en toe heb ik heel erg last van het ligt ik heb ook wel eens hele moeie ogen. Zijn er misschien meer mensen met deze klachten en is er iemand die een of ander middeltje kent dat zou kunnen helpen?


Rode en vermoeide ogen kunnen zoveel oorzaken hebben (stress, ondergecorrigeerde ogen, te lang gedragen contactlenzen)! Als de oogarts zegt dat het een ontsteking is, heeft hij er toch wel een middeltje voor gegeven?!

label.Geplaatst op 2003-04-11 22:47:28


Als ik jou was zou ik nog eens naar een (andere) oogarts gaan en een antwoord willen. Als het een ontsteking is, dan kun je dat behandelen, maar het kan inderdaad heel goed wat anders zijn.

label.Geplaatst op 2003-09-26 18:42:43


hallo sbsandra, ook ik heb zeer veel last van mijn rode ogen, en dan vooral de rode randen om mn ogen. Ook heb ik altijd sochtens altijd veel problemen met die witte troep in mn (dichtgeplakte) ogen. Ben 1 jaar geleden bij het OZR geweest, daar zeiden ze mij dat het bacterieen zijn die iedereen heeft, maar iedereen heeft daar ook anti-bacterieen van, en ik/wij dus niet. Ze hebben mij wel een middeltje gegeven maar dat heeft niet echt geholpen. Maar nu lees ik op deze site dat het heel goed Blepharitus zou kunnen zijn, en je zou het iedere dag goed moeten reinigen met wattenstaafjes, maar dat schoonmaken van de ogen durf ik niet echt, want als ik eraan gaat zitten peuren, dan word het alleen maar vuurrood, en daar voel ik me dus niet echt prettig bij, word er soms echt zwaar depri van. Maar ook ik ben dus ernstig op zoek naar een goed medicijn oid. succes ermee en ik hooop wat van je te horen....

label.Geplaatst op 2003-12-29 12:45:29


heej, ik 'heb verschillende oogonststekingen. een ervan is blepharitus. De bedloeing is dat je je oogleden/ wimpers schoonmaakt met een wattenstaafje gedrenkt in een kopje lauw water waarin je een drupje zwitsal babyshamoo doet. als je dit voorzichtig doet 3 keer per dag kan t wel baat geven. Zolang je je oog zelf er niet mee aan raakt. Suk6

label.Geplaatst op 2004-05-13 19:57:54

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren